نسخه چاپی

افزایش بیماریهای قلبی در كشور

روند بیماریهای قلبی در كشور همچنان رو به افزایش است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دبیر شورای مشاورین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماریهای قلبی در روند بیماریهای قلبی در کشور همچنان رو به رشددنیا اولین علت مرگ و میر به شمار می روند اما درصد ابتلا و روند رو به رشد آن در ایران به علل عدیده همچنان رو به رشد، نگران کننده و معضل اساسی است.

دکتر فریدون نوحی در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق در مشهد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحال برگزاری است افزود: ایران در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی وضعی نامناسبی دارد که عمده علت آن تغذیه نامناسب، افزایش مصرف نمک و چربی، بیش فشاری خون، استعمال سیگار، چاقی و نداشتن تحرک کافی است.

او گفت: هم اکنون 40 درصد از مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی است که رقم زیاد و نگران کننده ای است.

دبیر انجمن قلب ایران افزود: اکنون زمان آن است که در کنار تجهیزات کافی و توانمندی های پزشکان برای درمان بیماریهای قلبی، برنامه های پیشگیری از این بیماریها را نهادینه کنیم.

دکتر نوحی گفت: به طور مثال با کاهش مصرف نمک می توان به میزان زیاد از بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کرد، چرا که مصرف نمک در ایران دو برابر حد مجاز است و 20 درصد از مردم بیش فشاری خون دارند.

او افزود: ایران به موفقیت بسیار در حوزه تشخیص و درمان بیماریهای قلبی دست یافته و از توانمندی مطلوب و تعداد مناسب جراحان و پزشکان متخصص قلب برخوردار و این دستاوردها قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است اما از نظر تعداد پزشکان و جراحان متخصص بیماریهای قلب کودکان کمبود وجود دارد .
هشتمین کنگره بین المللی بیماریهای قلب و عروق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزهای ششم تا هشتم مرداد در بیمارستان رضوی ادامه دارد.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...