نسخه چاپی

آغاز بارش شدید باران و آبگرفتی در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان از آغاز بارش شدید باران و آبرفتگی معابر عصر امروز و فردا خبر داد.

به گزارش نما ، مایار غلامی در گفتگو با ایسنا، گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر امروز (پنج‌شنبه) است.

وی ادامه داد: بر این اساس شرایط برای بارندگی و وزش بادگاهی شدید و رعدوبرق مهیاست و بارندگی بطور متناوب تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

غلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی برای بازه پنج‌شنبه (عصر و شب) و جمعه از شدت بیشتری برخوردار بوده و آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در بعضی از نقاط (بویژه نواحی مرکزی و غربی استان) دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دریا مواج بوده و برای شنا مناسب نیست و لازم است مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا پرهیز کنند و با توجه به لغزندگی سطح جاده و کاهش دید بدلیل مه آلود بودن هوا ، رعایت نکات ایمنی به رانندگان توصیه می‌شود و با توجه به تداوم بارندگی تا اواسط هفته آینده، شالیکاران جهت درو محصول با توجه به پیش‌بینی پایداری جو برای نیمه دوم هفته آینده برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بارش باران از عصر امروز در گیلان آغاز می شود و هوای گیلان در روز جمعه ابری و مه آلود، همراه با بارش باران و وزش باد و رعد و برق و برای روز شنبه و یکشنبه، نیمه ابری تا ابری و بعضی ساعات همراه با بارندگی پیش‌بینی می شود.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...