نسخه چاپی

نقش بانك‌ها در اقتصاد مقاومتی شفاف نیست

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش بانك‌ها در اقتصاد مقاومتی شفاف نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علاءالدین بروجردی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان با بیان این‌که «خدا را شاکریم که امروز از امنیت پایداری برخوردار هستیم و همچنان توطئه‌ها علیه نظام و ملت خنثی می‌شود» ادامه داد: انتظار می‌رود حال که همه ما معتقد به توسعه متوازن هستیم تابلوی روشنی از اقتصاد مقاومتی در کلیه شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «مصرف تولید را تقویت می‌کند»، اظهار کرد: باید از کالای تولیدی خود استفاده کنیم تا بتوانیم به توسعه برسیم.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است. تنها حدود ۴۵ درصد از اراضی استان آبی هستند و در این راستا تخصیص آب نقش بسزایی در توسعه دارد و بسیار مهم است، باید در این راستا همگی کمک کنیم تا تخصیص آب استان را بالا ببریم.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «نقش بانک‌ها در اقتصاد مقاومتی شفاف نیست و نیازمند یک باز تعریفی از نقش بانک‌ها هستیم»، تصریح کرد: فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی نکته‌ای است که در بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است و باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید مشاغل خانگی را توسعه داد و این مقوله می‌تواند به پروژه‌های بزرگ کمک کند.

وی با بیان این‌که «اقتصاد دانش‌بنیان نیز از موضوعاتی است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده است»، افزود: باید زمینه تولید را در اقتصاد مقاومتی با طرح‌های دانش بنیان توسعه دهیم و به جلو ببریم.

وی اظهار کرد: یکی از چالش‌های دردآور جامعه این است که از خارجی کالا می‌خریم و پول می‌دهیم اما به کشاورز طلبکار هستیم. ۸۰ درصد سرمایه مردم لرستان در بانک‌های خصوصی در خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌شود که باید این سیستم تغییر کند.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...