نسخه چاپی

مردم پاكستان خواهان قطع كامل روابط با هند شدند

مردم پاكستان به اقدام های مكرر نیروهای هندی در خصوص تجاوز به كشمیر اعتراض كرده اند. آنها خواستار قطع كامل روابط اسلام آباد با دهلی شدند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از پرس تی وی نوشت: تظاهر کنندگان پاکستانی با حضور در خیابان های شهر لاهور به خشونت هایی که در کشمیر تحت کنترل هند ادامه دارد، اعتراض کردند.

تظاهر کنندگان از دولت پاکستان خواستند با برداشتن گام های محکم تر به متوقف کردن این بحران کمک کند.

اعضای جوامع مذهبی، سیاسی،‌ دیپلماتیک و جامعه مدنی پاکستان تظاهراتی را علیه خشونت نیروهای هندی در منطقه کشمیر برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن محکوم کردن حملات نیروهای امنیتی هند به مردم کشمیر آن را نقض صریح حقوق بشر و محروم کردن مردم کشمیر از حق تعیین سرنوشت دانستند.

تظاهر کنندگان پاکستانی همچنین در دادگاه عالی لاهور طوماری امضا کردند که در صورت به نتیجه رسیدن آن نمایش فیلم های هندی در سینماهای پاکستان در همبستگی با مردم کشمیر ممنوع خواهد شد. مردم می گویند تظاهرات در حمایت از مردم کشمیر ادامه خواهد یافت.

یکی از تظاهر کنندگان گفت: «اعتراض یکی از بهترین راه های درخواست عدالت است. ما باید به تظاهرات و اعتراض خود تا زمانی که براداران و خواهران ما در کشمیر از اشغالگری هندی ها خلاص شوند ادامه دهیم».
دولت پاکستان به سبب اینکه به این موضوع به درستی رسیدگی نمی کند مورد انتقاد قرار گرفته است.

سعیده دیپ فعال حقوق بشر در پاکستان در این خصوص گفت: «در کشمیر موارد نقض حقوق بشر رخ می دهد که باید به آن رسیدگی شود. اما این کار نباید به وسیله گروه های افراطی انجام شود بلکه دولت، جامعه مدنی و گروه هایی که به حقوق بشر اعتقاد دارند انجام شود».

در شرایطی که تنش در کشمیر تحت کنترل هند ادامه دارد تظاهرات نیز در پاکستان تشدید می شود و طی آن دولت پاکستان برای کمک به حل این بحران چندین دهه ای بر اساس خواسته های مردم کشمیر کمک کند.

مردم پاکستان به اقدام های مکرر نیروهای هندی در خصوص تجاوز به کشمیر اعتراض کرده اند. آنها خواستار قطع کامل روابط اسلام آباد با دهلی نو شده و تاکید کردند تا زمانی که هند حق تعیین سرنوشت را برای مردم کشمیر به رسمیت نشناسد این روابط نباید دوباره برقرار شوند.

۱۳۹۵/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...