نسخه چاپی

«دی میستورا» یكشنبه به تهران می‌‌آید

«استفان دی میستورا » روز یكشنبه هفته پیش رو در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه كشورمان در مورد آخرین تحولات بحران سوریه و مذاكرات صلح مربوط به این كشور دیدار و رایزنی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار است در جریان سفر به تهران طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان و حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار ورایزنی کند .

بر اساس این گزارش «رمزی عزالدین رمزی» ، معاون استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز ،به دعوت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور سی‌ام ماه جاری(فردا شنبه) به دمشق می‌رود.

اسد 24 ژوئیه دعوتنامه‌ای را برای عزالدین جهت برگزاری جلسه دوجانبه در دمشق فرستاد. همزمان دولت روسیه اعلام کرد که اسد آماده بررسی پیشنهادات دی‌میستورا و دیگر مسئولان درباره حل بحران و مشکلات سوریه است.

در ابتدای هفته گذشته نیز فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که امیدوار است بتواند زمینه را برای برگزاری مذاکرات صلح سوریه در ماه اوت فراهم آورد.

استفان دی‌میستورا، در آلمان به خبرنگاران گفت: ما مصم هستیم موعد مناسبی را در ماه اوت برای ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو تعیین کنیم.

وی افزود: جان کری، وزیر خارجه آمریکا و مسئولان روس با اتخاذ برخی اقدامات "چشمگیر" برای حل اوضاع سوریه توافق کرده‌اند. مسئولان ترکیه‌ای نیز این هفته طی نشستی در آنکارا تأکید کردند که همچنان برای "پیشبرد" روند تحقق صلح در سوریه تلاش خواهند کرد. سه هفته آتی برای دادن فرصت به برگزاری مذاکرات میان طرف‌های سوری و احتمال کاهش خشونت بسیار مهم خواهد بود.

دی‌میستورا گفت: پیشرفت در مذاکرات روسیه و آمریکا درباره سوریه دور آتی مذاکرات را تغییر خواهد داد و می‌تواند به طرف‌های درگیر کمک کند تا اقدامات واقعی و درست درباره روند انتقال سیاسی اتخاذ کنند. دمیستورا تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ببینیم گامهایی ملموس و مشهود برداشته شود.

۱۳۹۵/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...