نسخه چاپی

تظاهرات مردم انگلیس در روز جهانی قدس

عکس خبري -تظاهرات مردم انگليس در روز جهاني قدس

همزمان با بزرگداشت روز جهانی قدس در كشورهای اسلامی، مردم انگلیس نیز در حمایت از مردم فلسطین در لندن راهپیمایی و جنایات رژیم صهیونیستی را محكوم كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: مردم انگلیس به همراه گروههای حقوق بشری و خاخام‌های یهودی و کشیش‌های مسیحی همچون میلیون‌ها نفر دیگر در سراسر جهان، در حمایت از مردم فلسطین در روز جهانی قدس در لندن تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، حامیان مردم فلسطین در لندن، راهپیمایی خود را در مقابل دفتر "بی بی سی" آغاز کردند و سپس در امتداد شهر لندن راهپیمایی کردند تا اشتیاق و هدف خود را به مردم انگلیس نشان دهند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی لندن حرکت خود را از مقابل دفاتر بی بی سی آغاز کردند و به سمت سفارت آمریکا در این کشور رفتند و از برخی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مرکز لندن از جمله خیابان «آکسفورد» و «ریجنتس» عبور کردند.

حامیان فلسطین در حین راهپیمای خود، پلاکاردهایی را به دست گرفتند که در آنها دلیل راهپیماییشان نوشته شده بود و همچنین کشیش‌های مسیحی و خاخام‌های یهودی در همراهی با روحانیون مسلمان با یکدیگر متحد شدند و از این راهپیمایی حمایت کردند.

این گزارش می‌افزاید که پلیس انگلیس همزمان با این راهپیمایی گسترده در سراسر لندن مستقر شده بود و در تلاش بود تا این راهپیمایی را در کنترل خود نگه دارد.

بر اساس این گزارش، روز قدس در لندن برای اولین بار فرصتی برای تأکید و معرفی هدف و دلیل فلسطینیان به عموم مردم شهر لندن بوده است.

در پلاکاردهای شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خطاب به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین نوشته شده بود: «به کشتار مردم پایان دهید» و «به آپارتاید اسرائیل پایان دهید» و در پلاکاردهای خاخام‌های یهودی نوشته شده بود: «یهودیت، دولت صهیونیستی را رد می‌کند و محاصره و اشغالگری آنها را محکوم می‌کند»

برخی از فعالان حقوق بشر نیز کاغذهای کوچکی را در میان مردم انگلیس توزیع می‌کردند که در آن تاریخچه اشغالگری رژیم صهیونیستی آورده شده بود.

۱۳۹۱/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...