نسخه چاپی

ریزش ۵۰ هزار نفری قالی‌بافان از فهرست بیمه

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از عدم همكاری تأمین اجتماعی برای تسهیل روند بیمه قالیبافان خبر داد و گفت: بیمه قالیبافان طی یك سال و نیم گذشته قطع شده و ۵۰ هزار نفر نیز ریزش داشتند.

به گزارش نما ، عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور در گفتگو با فارس، از عدم وصل مجدد بیمه قالیبافان کشور خبر داد و گفت: بیمه قالیبافان طی یک سال و نیم گذشته قطع شد و پس از آن نیز به بهانه‌های مختلف وصل نشده است.

وی از عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه قالیبافان که قشر زحمت‌کشی از کشور هستند، خبر داد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر اینکه بیمه قالیبافان را در یک سال و نیم گذشته قطع کرده، حتی ۵۰ هزار نفر دیگر را حذف کرده است.

بهرامی گفت: علاوه بر این قوانین بسیار سخت و پیچیده‌ای توسط بازرسان تأمین اجتماعی در هنگام بازرسی از کارهای قالیبافان انجام می‌شود که بر اساس آن قالیبافان در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف خاطرنشان کرد: تنها انگیزه کار برای قالیبافان بیمه تأمین اجتماعی بود که این موضوع نیز از سوی سازمان تأمین اجتماعی با سخت‌گیری‌های بسیاری مواجه است.

وی با اشاره به اینکه موافق پالایش بیمه‌شدگان برای رسیدن به حقوق اصلی قالیبافان اصلی هستیم،‌ گفت: ما نیز به دنبال این موضوع هستیم، تا قالیبافان اصلی از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند، اما این موضوع با عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی به صورت یک‌طرفه ادامه دارد، به طوری که با وجود قطع بیمه قالیبافان کسی جایگزین نشده است.

طبق آخرین آمار، حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بافنده در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد یک‌سوم آنها عضو تعاونی‌ها هستند و ۳۰ درصد نیز بیمه شده‌اند و حداقل ۷۰۰ هزار هستند که در صف انتظار این بیمه قرار دارند.

بر اساس این گزارش، بیمه قالیبافان از دی ماه ۹۳ قطع شده است و تامین اجتماعی علت قطع این بیمه را عدم تخصیص بودجه لازم از سوی دولت اعلام می‌کند و در سال ۹۴ با بودجه‌ای که برای بیمه قالیبافان تعیین شده است، فقط می‌توان روند بیمه‌های افراد تحت پوشش را ادامه داد.

بنابراین با وجود تامین اعتبارات لازم برای پوشش افراد فعلی بازهم سازمان تأمین اجتماعی با قطع بیمه افرادی که شرایط قانونی از جمله پرداخت حق بیمه یا سایر موارد را نداشتند، بازهم کسی تاکنون جایگزین نشده است.

۱۳۹۵/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...