نسخه چاپی

واكنش انجمن بازیگران به یك اتفاق

شورای مركزی انجمن بازیگران سینمای ایران در واكنش به «انتشار فحاشی به هنرمندان» حاضر در جشن سینمایی «حافظ» در یكی از نشریات بیانیه‌ای منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در متن این بیانیه آمده است، اخلاق یکی از بنیادی‌ترین و والاترین دروس و آموزه‌های عقیدتی و اجتماعی بوده و هست، و پاکیزگی گفتار از ارکان بسیار مهم اخلاق محسوب می‌شود.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران اعلام کرد، متأسفانه در روزهای گذشته یک نشریه‌ با زیر پا گذاشتن حریم اخلاق و نادیده گرفتن عفت کلام، عبارات ناشایست و زشتی را نسبت به سینماگران و خانواده‌ی ایشان به کار برده که فارغ از توجیه لغوی آن، در عرف اجتماعی، یکی از رکیک‌ترین و زشت‌ترین فحاشی‌های رایج در بین فرومایه‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شود.

ادامه این بیانیه به این شرح است: «انتقاد سالم، سازنده و مؤدبانه حق تمامی ارباب جراید و رسانه‌های جمعی است اما بی‌حرمتی، افترا و زشت‌گویی در هر شکل و با هر بهانه و نیتی، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انجمن بازیگران سینمای ایران پس از چند روز خویشتن داری و با مشاهده‌ی عدم برخورد مناسب با این هجمه‌ی اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده‌ی حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده‌ی ایشان محفوظ دانسته و برخورد قاطع مسولین قضایی و قانونی ذی‌ربط با این بی‌حرمتی را، کمترین انتظار هنرمندان می‌داند.

بیایید امروز که پدیده‌ی زشت و منحوس تروریسم در لباس دین، خدمتگزاری شیطان می‌کند و نفرین جهانیان را به جان می‌خرد، ما همه باهم حافظان شریف کلام مقدس خداوندی باشیم که به حرف و قلم قسم یاد میِ‌کند تا فراموش نکنیم که ادب مرد به ز دولت اوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران»

۱۳۹۵/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...