نسخه چاپی

مسئولان به وضعیت آب و برق خوزستان رسیدگی نمی‌كنند

هموطنان خوزستانی در طی هفته های اخیر با افزایش قطعی های برق در ساعات اوج گرما مواجه بودند. خوزستانی ها در تماس با خبرگزاری تسنیم از عدم رسیدگی مسئولان به وضعیت آب و برق این استان انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، این روزها گرمای هوا به قدری زیاد شده که کارشناسان سازمان فضایی ناسا از سال 2016 به عنوان گرم ترین سال جهان یاد می کنند. در کشورمان نیز شاهد ثبت رکوردهای بی سابقه افزایش دما در شهرهای مختلف به خصوص مناطق گرم سیر هستیم.

افزایش دما موجب شده تا قریب به نیمی از برق تولیدی کشور در بخش سرمایشی به مصرف برسد و در استانهای جنوبی ایران، مردم بیشتر روز را در خانه های خود بگذرانند. از سوی دیگر کاهش سرمایه گذاری در بخش افزایش ظرفیت تولید برق کشور در طی سالهای گذشته موجب شده تا میزان مصرف در ساعات پیک از ظرفیت عملی تولید برق کشور فراتر رود. گذر پیک مصرف از ظرفیت تولید منجر به بروز خاموشی های پراکنده در ساعات مختلف شبانه روز در شهرهای متعدد شده است. این مسئله در کنار فرسودگی و ناتوانی بخشی از شبکه انتقال و توزیع برق موجب شده میزان خاموشی ها در مرداد ماه امسال در برخی شهرها، نسبت به دیگر ماههای سال به صورت چشمگیری افزایش یابد.

پیرو انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم در خصوص میزان متوسط خاموشی ها در شهرستان ورامین (15.8 ساعت در طول سال) تماس ها و پیام های متعددی از سوی هموطنان خوزستانی داشتیم که مرور آنها خالی از لطف نیست.

*هموطنی از خوزستان: اصلا مهم نیست بیا خوزستان در دمای نزدیک 50 درجه و رطوبت بالای 90 درصد همین 3 روز پیش ما چند ساعت برق نداشتیم کاش ما هوای ورامین را داشتیم و در سال همین قدر قطع برق.

*هموطنی از اهواز: از قبل از شروع تابستان در اهواز قطعی برق داشتیم اما به میزان اواخر تیر و هفته اول مرداد نبود. وقتی در اوج گرما برق قطع می شود و کولرهای گازی قطع می شود، ببینید که ما چه می کشیم.

هموطنی از بهبهان: شهر بهبهان از تمامی شهرهای استان خوزستان وضع بدتری در قطعی های برق دارد. صدای ما هم به جایی نمی رسد. لطفا اطلاع رسانی کنید که چرا باید روزانه چند ساعت قطعی برق آن هم در اوج گرمای هوا داشته باشیم.

هموطنی از آبادان: از گرمای هوا به خانه ها پناه آوردیم اما وقتی برق قطع می شود خانه مثل گرمابه می شود.

هموطنی از امیدیه: استان خوزستان یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور است که با مقادیر بسیار زیاد نفت و گاز ثروتمندترین استان نیز محسوب می شود. این در حالی است که از نظر کیفیت آب شرب و کیفیت برق یکی از بدترین استانها هستیم. چرا مسئولان به وضعیت آب و برق استان خوزستان رسیدگی نمی کنند؟

هموطنی از اهواز: زمانی دلمان به کارون خوش بود که پرآب است و سرشاخه های آن برای آب شرب، پرآبی آن برای تولید برق در سدها و استفاده در کشاورزی استان است. اما اکنون به جای کارون با کانال فاضلابی مواجه ایم که آبش برای کشاورزی مناسب نیست. آب کارون را که می خواهند به حوضه های دیگر انتقال دهند پس برای تولید برق از این آب هم در سالهای بعدی دچار مشکل می شویم. سالهاست نیروگاه جدیدی در خوزستان افتتاح نشده و هر روز نیاز مصرفی این استان بیشتر می شود. در این شرایط هم کیفیت آب ما بسیار بد است و هم برق به اندازه نیاز مصرف در اختیار نداریم.

هموطنی از شوشتر: مسئولان به قطعی های برق روزهای اخیر ورود کنند. هوا بسیار گرم است.

هموطنی از اهواز: خبر میزان خاموشی ها در شهرستان ورامین را که خواندم با خودم گفتم کاش من هم یک ورامینی بودم با هوای بسیار خنک تر از اهواز و قطعی های 15 ساعت در طول سال. فکر کنم اگر قطعی های برق شهرهای گرم خوزستان را حساب کنید در طول یکسال رقم بسیار بزرگی شود.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...