نسخه چاپی

واكنش تند ترامپ به اظهارات پدر یك سرباز مسلمان

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، پدر یك سرباز مسلمان را، كه در عراق كشته شده است، به شدت هدف حملات لفظی خود قرار داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه به پدر یک سرباز مسلمان آمریکایی، که در عراق کشته شده است، به شدت حمله کرد.

این فرد در گردهمایی سراسری حزب دموکرات، که در آن هیلاری کلینتون به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد، از این میلیاردر آمریکایی انتقاد کرده بود.

خضر خان، پدر همایون، سروان نیروی زمینی ارتش که سال 2004 در درگیری در عراق کشته شد، روز پنجشنبه از هیلاری کلینتون تمجید و از مواضع دونالد ترامپ علیه مسلمان و مهاجران به شدت انتقاد کرد.

خضر خان در این نشست حزب دموکرات در فیلادلفیا خطاب به دونالد ترامپ گفت: «شما که هیچ فداکاری نکرده و کسی را از دست نداده اید .»

ترامپ در مصاحبه‌‌ای که قرار است روز یکشنبه از شبکه ای بی سی نیوز پخش شود به این اظهارات واکنش تندی نشان داد.

این نامزد جمهوری خواه کاخ سفید با مطرح کردن این سئوالات که « چه کسی این چنین نوشته است؟ این قلم های هیلاری است که این گونه نوشته است؟ » به «فداکارهای بسیاری» اشاره کرد که انجام داده است.

وی گفت: «من به شدت کار می کنم. من هزاران و هزاران شغل، دهها هزار شغل ایجاد کرده ام، من ساختمان های بزرگ ساخته و موفقیت های بزرگ داشته ام. من فکر می کنم که من از این کارها زیاد انجام داده ام .»
خضر خان پنجشنبه شب در جمع نمایندگان دموکرات در کنار همسرش گفت: « دونالد ترامپ وقت خود را برای لکه دار کردن اعتبار مسلمانان صرف می کند. او مورد احترام دیگر اقلیت ها: زنان و قضات و همچنین مقامات حزب خود نیست. او به دیوار کشیدن علاقمند است و می خواهد ما را از این کشور طرد کند.»

ترامپ ماه دسامبر وعده داد به منظور آنچه که وی محافظت آمریکا در برابر تروریسم توصیف کرد از ورود مسلمانان به خاک آمریکا جلوگیری کند و این اظهارات او با اعتراضات در داخل این کشور و دیگر کشورهای جهان رو به رو شد. او به تازگی از تکرار این تهدید خودداری کرده است.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...