نسخه چاپی

ویدئویی جالب از ویژگی های یك آینه هوشمند استثنایی

آیا دوست دارید یك آینه هوشمند در منزل خود داشته باشید كه همانند گوشی هوشمند از قابلیت‌های مختلفی برخوردار باشد و در هنگام استفاده از آن از جدیدترین اخبار نیز مطلع شوید؟ آینه هوشمند Perseus این آرزوی شما را برآورده می‌كند. برای دانستن جزییات بیشتر با ما همراه باشد.

به گزارش نما به نقل از کلیک، آینه هوشمند Perseus در حال حاضر در وبسایت Kichstarter (نام وبسایتی برای کمک به پروژه‌های خلاق در زندگی بشر است که از استارت‌آپ‌هایی با ایده‌های نوین و خلاقانه استقبال می‌کند) معرفی شده است. قبلا نیز یکی از مهندسان گوگل آینه‌ هوشمندی مشابه Perseus طراحی و ساخته‌ است.

این آینه هوشمند مجهز به دوربین، بلندگو، وای فای و بلوتوث است و یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت دو گیگاهرتز نیز به پردازش فعالیت‌های این آینه می‌پردازد. این آینه می‌تواند صفحه اصلی (home screen) گوشی هوشمند شما را نمایش دهد. شما می‌توانید اپلیکیش‌ها و ویجت‌های پیام رسان را روی این آینه نصب کنید. این آینه از قابلیت‌های مختلف دیگری همچون پیش‌بینی آب و هوا، نمایش وضعیت ترافیک خیابان‌ها و اجرای اپلیکیشن‌های مرتبط با حمل و نقل مانند Uber، نمایش تقویم، نمایش جدیدترین اخبار و پخش ویدیو نیز برخوردار است. این آینه می‌تواند هنگامی که در حال آرایش کردن هستید، کلیپ آموزشی مربوط به روش‌های آرایشی مختلف را نیز نمایش دهد. قابلیت جالب دیگر این آینه این است که می‌توانید بدون دست زدن به آینه از خود عکس سلفی بگیرید.

c13730298e222736acf20cb2a646cf32_original

هر یک از اعضای خانواده می‌توانند با ایجاد فرمان‌های صوتی مختص به خود، تنظیمات آینه را شخصی سازی کنند. مثلا شما و همسرتان می‌توانید از فرمان‌های صوتی متفاوتی برای نمایش وضعیت ترافیک خیابان‌ها استفاده کنید.

زمانی که Perseus در حال پخش ویدیو نیست و یا در حال استفاده از اپلیکیشنی نیستید، آینه مات می‌شود و شما به راحتی می‌توانید تصویر خود را در آن مشاهده کنید. سازندگان این آینه مدعی هستند که در ساخت آن از یک شیشه ضد بخار استفاده شده است. این وسیله در برابر آب مقاوم است، اما ضد آب نیست. به دلیل اینکه این آینه به برق متصل می‌شود، باید مکان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

مدت زمان زیادی است که شرکت‌های مختلفی وعده ساخت آینه‌های هوشمند را به مشتریان خود داده‌اند. به عنوان مثال شرکت پاناسونیک نمونه‌های اولیه یک آینه هوشمند را ساخته است، اما هنوز موفق نشده است نمونه‌ای کامل از محصول خود را که آماده تولید انبوه باشد، طراحی کند. اما سازندگان Perseus در مورد نحوه طراحی صحیح آینه و دستیابی به عملکرد درست، تحقیقات زیادی انجام داده‌اند و همچنین سعی کرده‌اند محصول خود را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتریان خود در Kickstarter قرار دهند.

۳e43caa82ac8e14b6ad7b4624d9e1199_original

تیم سازندگان Perseus امیدوارند بتوانند در ماه‌های آتی کد برنامه نویسی این آینه هوشمند را در اختیار برنامه‌ نویسان مستقل دیگر قرار دهند و به این صورت قابلیت‌های محصول خود را توسعه دهند. این وسیله به زودی مجهز به یک بارکدخوان می‌شود که می‌توانید از طریق آن همانند دستگاه Dash button آمازون (دستگاهی مجهز به اتصال وای فای برای سفارش مجدد محصولات مورد علاقه خود در آمازون)، محصولات مورد علاقه خود را سفارش دهید. ویژگی بالقوه دیگری که می‌تواند برای این آینه هوشمند به کار گرفته شود، خرید جواهرات به صورت آنلاین و امکان امتحان کردن گردنبند و گوشواره از مغازه‌های مختلف به صورت مجازی است.

طبق برنامه ریزی سازندگان Perseus، این آینه هوشمند تا آپریل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...