نسخه چاپی

اثبات مجدد قابل اعتماد نبودن دولت‌های غربی

عکس خبري -اثبات مجدد قابل اعتماد نبودن دولت‌هاي غربي

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و بلافاصله پس از آن «رویترز»، با انتشار گزارش‌هایی، بخشی از اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای كشورمان را كه به دلیل عضویت جمهوری اسلامی ایران در MPT در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار داده شده بود، رسانه‌ای كردند

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و بلافاصله پس از آن «رویترز»، با انتشار گزارش‌هایی، بخشی از اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای کشورمان را که به دلیل عضویت جمهوری اسلامی ایران در MPT در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار داده شده بود، رسانه‌ای کردند؛ موضوعی که انتقاد شدید مقامات کشورمان را به همراه داشت! علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با گلایه از این تخلّف آشکار، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «سند راهبرد بلندمدت کشورمان که در موضوع هسته‌ای در اختیار آژانس قرار داده شده بود، باید محرمانه باقی می‌ماند.» کمالوندی، سخنگوی این سازمان نیز با تأکید بر قابل انتشار نبودن این اسناد، اظهار داشت: «آژانس باید توضیح دهد که چگونه اسناد محرمانه ما درز پیدا کرده است؟ این پرسش مطرح است که چه کسی و چرا این کار را کرده است؟ ما فعلاً ظنّ‌مان به آژانس و افرادی است که در آژانس به این مدارک دسترسی دارند.» افزون بر این، دستگاه‌های مسئول در این ماجرا با ارسال نامه‌ای به آژانس در این زمینه اعتراض کردند و خواستار پاسخ‌گویی گردانندگان سازمان انرژی اتمی شدند.
اما در مقابل، این نهاد با بیان اینکه به هیچ وجه انتشار اسناد محرمانه ایران را نمی‌پذیرد، اعلام کرد: به‌شدت با گفته‌های مقامات ایرانی درباره درز اطلاعات از آژانس مخالف است! پس از آن سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان، طی مصاحبه‌ای بدون اینکه نامی از کشوری بیاورد، تأکید کرد. اطلاعات ما نشان می‌دهد سه کشور در افشای اسناد جمهوری اسلامی ایران دخیل بوده‌اند.
اگرچه حدس زدن نام این کشورها برای مردم ما که سال‌هاست شاهد بدعهدی‌ها و دشمنی‌ها بوده‌اند، چندان دشوار نیست؛ ولی آنچه در این ماجرا از درز اطلاعات هسته‌ای کشورمان مهم‌تر است، اثبات مجدد قابل اعتماد نبودن دولت‌های غربی است و اینکه نمی‌توان به وعده‌های این کشورها دل بست و پابرجا ماند.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...