نسخه چاپی

تحولات میدانی حلب؛ از درگیری اطراف فرودگاه تا آزادی «بنی‌زید» و نجات غیرنظامیان

درگیری‌ شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها اطراف فرودگاه حلب، تدارك ارتش و مقاومت برای حمله به مناطق «ضهره عبدربه» و «صالات‌اللیرمون» در پی آزادی بنی‌زید و تلاش تروریست‌ها برای بازسازی استحكامات در جنوب، مهم‌ترین تحولات اخیر حلب است.

به گزارش نما به نقل از فارس در سوریه، یک منبع میدانی در شهر حلب با اشاره به ادامه عملیات نظامی یگان‌های ارتش سوریه و متحدانش در شمال حلب اظهار داشت: نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه همچنان خطوط کمک رسانی به تروریست‌ها و استحکامات آنها در همه جبهه‌های نبرد را شناسایی و مورد هدف قرار می‌دهند و از اردوگاه حندرات در شمال تا ارتفاعات عبد ربه و مناطق حیان، حریتان، عندان و المعاره تا بابیص و مسیر مواصلاتی با ریف ادلب در منطقه حور در غرب حلب زیر ذره بین قرار دارد.

وی افزود: حمله ارتش سوریه و مقاومت به تروریست‌ها تا محله های الراشدین، مجتمع‌های مسکونی، خان العسل تا پیرامون شهرک‌های حاضر و عیس در جبهه جنوب غرب شهر حلب کشیده شده است، جایی که گروه‌های تروریستی پس از سقوط بنی زید به دنبال بازسازی خطوط دفاعی خود در مساحت بالغ بر 60 کیلومتری جبهه‌های نبرد در این منطقه هستند تا با ایجاد راه نفوذی، آنچه را که در عملیات غافلگیرانه سقوط بنی زید از دست دادند، جبران کنند.

این منبع افزود: شمار زیادی از شهروندان مناطق شرق حلب نیز طی سه روز اخیر برای رساندن خود به گذرگاه‌های امنی که دولت سوریه قرار داده است، تلاش می‌کنند جبهه النصره هم با دور کردن عناصر خود از خطوط اصلی درگیری بخصوص در بستان القصر و راموسه، تک تیراندازهایی را بر فراز ساختمان‌های بلند مستقر کرده است.

این منبع میدانی حلب گفت: برخی عناصر جبهه النصره اقدام به حمله علیه مسیرهای فرعی و هدف گرفتن نیروهای ارتش در محور مشارقه کرده‌اند و در همین حال، بخشی از غیرنظامیان موفق به فرار از راه‌های غیرقانونی در منطقه سیف الدوله و صلاح الدین شدند به گونه‌ای که با عبور از خاکریزها و ساختمان‌های تخریب شده و با کمک یگان‌های ارتش سوریه خود را به غرب حلب رساندند.

این منبع افزود: با آزادی شهرک بنی زید اهداف نظامی دیگری در دسترس قرار گرفته که در راس آن مناطق «ضهرة عبد ربه» و «صالات اللیرمون» در شمال حلب است که هدف نزدیک‌تر ارتش سوریه و متحدانش محسوب می‌شود.

آزادی منطقه «بنی زید» امنیت منطقه‌های مجاور آن را در برابر حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای تروریست‌ها که از این محل صورت می گرفت، تامین می‌کند.

هم اینک درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در محدوده مناطق «ضهره عبدربه» تا «صالات الزهراء» و میدان «النعناعی» ادامه دارد.

علاوه براین با آزادسازی بنی زید تنها شریان اصلی باقی مانده برای کمک رسانی به تروریست‌ها در مناطق شرقی حلب نیز قطع شد، بویژه اینکه بنی زید به «ضهره عبدربه» و از آنجا به حریتان راه داشت و این مسیر خط امدادرسانی افراد مسلح در حومه ادلب تا مرزهای ترکیه به شمار می‌رود.

منبع مذکور گفت: ارتش سوریه و متحدانش هم اینک در درگیری‌های شدیدی در محله‌های شرقی و بخصوص اطراف فرودگاه بین المللی حلب (منطقه کرم الطراب) به سر می‌برند این منطقه پایگاه حملات موشکی و خمپاره‌ای تروریست‌ها به فرودگاه حمله بود که با هدف توقف پرواز هواپیماهای جنگی از این منطقه انجام شده است.

۱۳۹۵/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...