نسخه چاپی

احتمال افزایش موارد مبتلا به زیكا در آمریكا

یكی از دست اندركاران بهداشت آمریكا از احتمال بیشتر شدن موارد انتقال ویروس زیكا در این كشور در آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: یکی از دست اندرکاران بهداشت آمریکا از احتمال بیشتر شدن موارد انتقال ویروس زیکا در این کشور در آینده خبر داد.

داکتر 'آنتونی فوسی' مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری های مسری آمریکا گفت، این احتمال(بیشتر شدن موارد انتقال زیکا) قطعا زیاد نیست اما، این مساله ای است که ما همواره پیش بینی می کنیم و خود را برای بدترین حالت آماده می کنیم. با این حال، فکر نمی کنیم که این مساله به گستردگی وضعیتی تبدیل شود که در بزریل یا پورتو ریکو شاهدیم.

فوسی افزود، مقامات وزارت بهداشت برای کاهش پشه ها در مناطق آلوده در تلاشند و مردم را تشویق می کنند تا در خانه ها بمانند، خود را بپوشانند و از حشره کش استفاده کنند.

به گفته وی، آزمایش های مرحله اول واکسن زیکا احتمالا در هفته های آینده شروع می شود که در صورت موفقیت آمیز بودن، آزمایش های گسترده تر از اوایل سال 2017 شروع خواهد شد.
گزارش ها حاکی از ابتلای چهار نفر در آمریکا به ویروس زیکاست.

زیکا ویروسی است که از طریق یک پشه به انسان منتقل می شود و در حال حاضر در بخش وسیعی از آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب شیوع یافته و به سرعت در حال گسترش است.

به عقیده محققان برزیلی و پژوهشگران 'سازمان بهداشت قاره آمریکا' که شاخه ای از 'سازمان جهانی بهداشت' است، شواهد فزاینده حاکی از ارتباط ویروس زیکا با بروز بیماری 'میکروسفالی' است. میکروسفالی یا 'کوچک سری' اختلالی در دستگاه عصبی است که در نتیجه تولد نوزادان با جمجمه و مغز کوچک تر از حد معمول ایجاد می شود.

شمال شرق برزیل شاهد افزایش چشمگیر تعداد نوزادانی است که با عارضه میکروسفالی به دنیا آمده اند.

بنا به آمار اعلام شده از سوی 'سازمان بهداشت قاره آمریکا'، تاکنون 23 کشور و منطقه واقع در این قاره موارد آلودگی به ویروس زیکا را گزارش کرده اند.

برزیل بالاترین آمار ابتلا به این ویروس را دارد و کلمبیا از این نظر در مقام دوم قرار می گیرد. اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پورتوریکو، سورینام و ونزوئلا نیز از کشورهای دیگری هستند که موارد بسیاری از ابتلا به زیکا در آنجا گزارش شده است.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، ویروس زیکا احتمالاً در تمام کشورهای قاره آمریکا، به جز کشورهای کانادا و شیلی، شیوع خواهد یافت.

ویروس زیکا اولین بار در سال 1947 در اوگاندا در قاره آفریقا شناسایی شد.

۱۳۹۵/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...