نسخه چاپی

واكنش وزارت خارجه به اظهارات رئیس سیا

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تكذیب گفته رئیس سازمان سیا مبنی بر مذاكرات گسترده میان ایران و امریكا گفت: به جز مباحث هسته ای، مذاكره دیگری بین این دو كشور مطرح نبوده و نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر جان برنان رئیس سازمان سیا در موسسه آسپن تصریح کرد: رئیس سازمان سیا در جایگاهی نیست که بتواند در مورد مسائل داخلی ایران به اظهارنظرهای بی‌ربط و بی‌جا بپردازد.

وی انسجام، وحدت و همبستگی ملت و دولت ایران را نمونه ای بارز در منطقه و جهان خواند و تاکید کرد: اینگونه اظهارات مقامات آمریکائی با هدف عملیات روانی در جهت ایجاد تفرقه و دوقطبی‌سازی در جامعه ایرانی صورت می‌گیرد که از نظر ما مردود و محکوم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: مردم ایران هوشیارتر ازآن هستند که اینگونه سخنان نابجا و نامربوط را تکرار کرده و به آن دامن بزنند و بارها به این سخنان تفرقه‌آمیز وجهت‌دار که با اهداف خاص، مشکوک و حساب شده ای بیان می‌شود، عکس‌العمل لازم را نشان داده اند.

قاسمی خاطرنشان ساخت: ملت ایران فارغ از دسته‌بندی های ساختگی سازمان‌های اطلاعاتی غرب، از اهداف، آرمان ها و تامین منافع ملی حمایت کرده و یکپارچگی دولت و مردم را به اثبات رسانده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب اظهار نظر رئیس سازمان سیا مبنی براینکه «مباحث گسترده ای میان ایران و امریکا در جریان است»، تأکید کرد: به جز مباحث هسته ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.

۱۳۹۵/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...