نسخه چاپی

میزان خسارت زلزله آذربایجان به پارس آباد

اكبر صمدی اضافه كرد: تقریبا برآورد ۳۵ میلیارد ریالی خسارت وارده ناشی از زلزله صبح امروز ایمیشلی جمهوری آذربایجان در ۳۰ كیلومتری شهر پارس آباد قطعی است.

به گزارش نما به نقل از مهر، وی با بیان اینکه بیشترین خسارت مالی به اماکن مسکونی شهری و روستایی وارد شده است، تاکید کرد: میزان خسارت در این بخش بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

فرماندار پارس آباد با اشاره به خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی اماکن مسکونی صدمه دیده عنوان کرد: تا این لحظه اسکان موقت نداشتیم اما تمام دستگاه های خدماتی و امدادی برای امدادرسانی و اسکان حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به خسارت ۱۵ میلیارد ریالی در بخش تاسیسات زیربنایی این شهرستان متذکر شد: آبرسانی روستایی و شهری، راه های فرعی روستایی، پل و شبکه های آبی و... از جمله بخش های خسارت دیده است.

صمدی با اشاره به فوت یک شهروند پارس آبادی به دلیل این حادثه و مصدومیت دو نفر دیگر بیان داشت: این آمار پس از بررسی نهایی افزایش نداشته است.

وی همچنین از وقوع سه پس لرزه نسبتا شدید در طی امروز خبر داد و اضافه کرد: بزرگترین پس لرزه در ساعت ۱۲.۲۰ دقیقه ظهر با قدرت ۳.۸ ریشتر به وقوع پیوست.

فرماندار پارس آباد از آرامش کامل در این شهرستان و نیز آمادگی نیروهای تحت پوشش مدیریت بحران خبر داد.

صبح امروز ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهر ایمیشلی کشور جمهوری آذربایجان بیشتر شهرهای شمالی و مرکزی استان اردبیل را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۲ کیلومتری زمین بوده و به دلیل فاصله نزدیک با شهرهای شمالی استان اردبیل بخوبی در این مناطق احساس شده است.

علاوه بر شهرهای شمالی این زمین لرزه به دلیل شدت بالا در اردبیل مرکز استان نیز به خوبی احساس شد.

این زمین لرزه موجب فوت یکی از شهروندان پارس آبادی شد که بنا به اظهارات پزشک اورژانس به دلیل سکته بوده است.

۱۳۹۵/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...