نسخه چاپی

تركی: ۵ سال است یك ریال به دستمزدمان اضافه نشده

به گزارش نما - روزنامه خبرورزشی نوشت: محسن ترکی را شاید بشود سرشناس‌ترین و کم‌حرف و حدیث‌ترین داور فوتبال کشور دانست.

فدراسیون هر سال بعد از کلی گردش و دور زدن باز هم بهتر از او برای قضاوت دربی پیدا نمی‌کند اما او حالا بعد از انتخابش به عنوان برترین داور فصل گذشته لیگ برتر اعلام کرده دیگر دربی را سوت نخواهد زد و مثل همیشه به شرایط پرداختی و مسائل مختلف معترض است.

امسال به عنوان برترین داور لیگ انتخاب شدید، حساب کرده‌اید چند بار در مسابقات سوت زدید؟
با توجه به قضاوت ۱۵ ساله در لیگ برتر فوتبال و یک سال هم جام آزادگان، تقریباً تاکنون حداقل ۱۹۰ قضاوت لیگ برتر فوتبال کشور و ۱۳۰ قضاوت بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده‌ام.

با این بازی‌ها راحت‌تر می‌توانید درباره روحیات مربیان و بازیکنان فوتبال ایران صحبت کنید.
از نظر من تمامی مربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتر فوتبال خوب هستند. نام‌ها برای ما مهم نیست. خوشبختانه اکثر کاپیتان‌های تیم‌ها که رابط بین داور و نیمکت خود هستند بازیکنان بزرگ و خوبی هستند و به خوبی با داوران همکاری می‌کنند.

تفاوت داوری در لیگ ایران با بازی‌های بین‌المللی چیست؟
متأسفانه به دلیل بعضی شرایط مانند استراحت نامناسب و تأخیر در رسیدن و بی‌نظمی در لیگ ایران داوران نمی‌توانند به خوبی و با آرامش قضاوت کنند اما در خارج از کشور با توجه به منظم بودن در تمامی برنامه‌ها به خصوص محل اقامت و استراحت داوران قضاوت بسیار راحت‌تر و خوبی دارند.

از نظر دستمزد چطور؟
متأسفانه پنج سالی هست که یک ریال هم به دستمزدهای داوران اضافه نشده است. به نظر من هنوز مشکلات وجود دارد و فدراسیون دستمزد قضاوت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر فصل گذشته را نداده است.

به همین خاطر مدتی از داوری دور شدید؟
دلیل اصلی‌اش این نبود اما خب در برهه‌ای از زمان بنا به دلایلی از قضاوت فاصله گرفتم ولی هیچ‌کس حمایتم نکرد و کسی پشت من نبود.

با تمام این مسائل، بیشترین قضاوت دربی از آن شماست
خودم اگر مسئول قضاوت‌های دربی پرسپولیس و استقلال بودم قطعاً دو بار بیشتر این دیدار را قضاوت نمی‌کردم به دلیل اینکه ما در کشور داورهای بسیار بزرگ و خوبی داریم که می‌توانند به خوبی دربی را قضاوت کنند.

یعنی دیگر قصد ندارید این بازی را سوت بزنید؟
خیر. دیگر دیدار استقلال و پرسپولیس را قضاوت نخواهم کرد.

سال گذشته هم البته با زور و بدبختی به بازی رسیدید
نمی‌خواستم دربی سال گذشته پرسپولیس و استقلال را قضاوت کنم اما با توجه به نظر فدراسیون مبنی بر اینکه حتماً من این دیدار را قضاوت کنم، بلافاصله بعد از قضاوت سخت دیدار تیم‌های ملی عراق و کویت عازم تهران شدم تا دربی را قضاوت کنم.

دلیل تصمیم‌‌تان برای قضاوت نکردن دربی چیست؟
دوست دارم داوران جوان بتوانند این دیدارهای حساس و جذاب را قضاوت کنند.

و سؤال آخر درباره رابطه‌تان با کامرانی‌فر که گفته می‌شود رابطه چندان نیکی نیست.
همیشه سعی کرده‌ام اتفاقاتی که در بحث قضاوت‌هایم پیش می‌آید را فراموش کنم، به دلیل اینکه خود انسان در این موضوع ضرر می‌کند. حسن کامرانی‌فر نیز بعد از جریان یکی از بازی‌ها مصاحبه‌ای کرده و نظر خود را در خصوص صحنه‌ای عنوان کرده بود که بعد از آن موضوع هم پشیمان شد و از من عذر‌خواهی کرد و در حال حاضر رابطه خوبی با هم داریم.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...