نسخه چاپی

شهردار منطقه 6 با اشاره به برگزاری همایش «طهران 230»:

منطقه 6 جلوه گاه فرهنگ و هنر تاریخ تهران است

شهردار منطقه 6 با بیان اینكه همایش «طهران 230»با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، هویتی و تاریخی پایتخت به علاقه‌مندان در دویست و سی امین سالگرد پایتختی تهران برگزار می شود، گفت: منطقه 6 تهران را می توان جلوه گاه فرهنگ و هنر تاریخ تهران دانست.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش،عظیم بابایی با اشاره به وجود موزه های ارزشمند در منطقه گفت: درب موزه هنرهای معاصر تهران که دارای گنجینه بسیار بزرگ و ارزشمندی شامل بیش از چهار هزار اثر هنری است، در قلب تهران به روی علاقه مندان باز می شود.

بابایی همچنین به وجود مجموعه موزه فرش ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: مجموعه موزه فرش ایران شامل با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به شمار می آید.

شهردار منطقه 6 همچنین محله يوسف آباد را يكی از قديمی ترين محلات منطقه 6 دانسته و اشاره کرد: منطقه يوسف آباد را ميرزا يوسف آشتياني مستوفي‌الممالك در شمال غربي دارالخلافه ناصري احداث كرد و به نام خود، يوسف آباد ناميد.

بابایی در ادامه با بیان اینکه از جمله مكانهای تاريخی واقع در محدوده منطقه 6 نهر كرج است، تصریح کرد: نهر كرج که منطبق بر بلوار كشاورز كنونی است از رودخانه كرج منشعب و به سمت اراضی بهجت آباد حركت نموده و از اين اراضی به سمت دارالخلافه تهران امتداد می يافت و تهرانی ها از آب اين نهر به منظور شرب اراضی كشاورزی و مصرف خانگی بهره می بردند و تا قبل از لوله كشی تهران اين نهر نقش عمده ای در تامين آب تهران داشت.

او با اشاره به روند احداث دانشگاه تهران توضیح داد: در سال 1313 قسمتی از زمین های جلالیه به منظور احداث دانشگاه خریداری و در بهمن همان سال، سنگ بنای دانشگاه تهران گذاشته شد تا بزرگترین دانشگاه ایران در قلب تهران واقع شده باشد.

بابایی با بیان تاریخچه دو پارک بزرگ واقع در منطقه نیز گفت: در سال 1345 در قسمتی از این منطقه پارک زیبایی احداث شد که امروزه پارک لاله نامیده می شود و پارک ساعی نیز در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی ساخته شد.

گفتنی است همایش «طهران 230» با هدف معرفی تاریخ سیر و تحول تهران، با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، روابط عمومی مناطق پهنه مرکزی شهر تهران شامل مناطق 6،11،12،16و17، شرکت هاتف شهر و سازمان فناوری اطلاعات در سیزدهم مردادماه در میدان مشق از ساعت ١٨ تا ٢٠ برگزار می شود.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...