نسخه چاپی

ایمیل‌ها ثابت می‌كنند كلینتون داعش را مسلح كرده است

موسس سایت افشاگر ویكی لیكس نامزد دموكرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را به خاطرعملكردش به عنوان وزیر امور خارجه سابق محكوم كرده و مدعی شد، در حال حاضر ایمیل‌های هك شده‌ای را افشا كرده كه نشان می‌دهند این نامزد دموكرات‌ها سهوا داعش را مسلح كرده است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از پایگاه اینترتی رادار آنلاین نوشت: جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس گفت: مداخله فاجعه بار در لیبی، سرنگونی دولت معمر قذافی که منجر به اشغال بخشهای وسیعی از این کشور توسط داعش شد، سیل تسلیحات به داخل سوریه که به دست افراط گرایان از جمله داعش افتاده همه و همه توسط هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته که در ایمیل‌های افشا شده، مشخص شده‌اند.

وی افزود: بیش از 1700 ایمیل در کلکسیون کلینتون وجود دارد که ما تنها بخش مربوط به لیبی را منتشر کردیم.

اگر این اظهارات آسانژ واقعیت داشته باشد ثابت می‌شود که بیانیه‌های اولیه کلینتون در نشست بنغازی در سال 2013 میلادی با واقعیت مغایرت داشته است.

در آن زمان سناتور رند پل از کلینتون پرسیده بودکه آیا آمریکا در هرگونه تدارک، انتقال، خرید، فروش یاانتقال تسلیحات دست داشته یا خیر و وی در پاسخ گفت: من هیچ اطلاعی در این باره ندارم.

علاوه بر این ادعاها آسانژ، ویلیام بینی، یکی از مقامات عالی رتبه سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جزئیات شهادت رابرت مولر، رئیس سابق اف بی آی پرداخت که در آن توانایی اف بی آی را برای دسترسی به پایگاههای داده محرمانه برای رهگیری تروریست‌های مظنون و شناخته شده افشا کرد.

وی گفت: اظهارات مولر نشان می‌دهد که اف بی آی و سازمان سیا به پایگاه داده آژانس امنیت ملی آمریکا دسترسی مستقیم داشته‌اند؛ مساله‌ای که ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق و افشاگر این آژانس نیز آن را مطرح کرده بود.

در نتیجه این مساله نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا و تعدادی دیگر از آژانس‌های دولتی به این ایمیل‌ها دسترسی داشته‌اند. اگر اف بی آی قصد دارد ایمیل‌های پاک شده توسط کلینتون را به دست آورد باید هم اکنون دست به کار شود.

ویلیام بینی افزود: من معتقدم آژانس امنیت ملی آمریکا کپی تمام ایمیل‌های کلینتون از جمله ایمیل‌های پاک شده را دارد و اف بی آی می‌تواند این ایمیل‌ها را در پایگاه داده و اوراق این آژانس پیدا کند.

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...