نسخه چاپی

ترامپ: نگران تقلب در انتخابات سراسری هستم

در طی دور روز واپسین هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا سخنرانی‌هایی در تجمع هواداران خویش داشتند كه حواشی روزهای گذشته را در خود جای می‌داد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، در طی دو روز اخیر حواشی جالب توجهی رخ داد که شامل حملات دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یکدیگر می‌شد. در این میان، ابراز نگرانی ترامپ از تقلب احتمالی در انتخابات سراسری، حمله «وارن بافت» ابر سرمایه‌دار دموکرات و «جان مک کین» رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات سال 2008 به ترامپ، شکایت مادر یک ارتشی آمریکایی از ترامپ در جلسه سخنرانی قائم مقام وی از مهمترین حواشی دو روز اخیر بود.

ترامپ: از تقلب احتمالی نگرانم
دانلد ترامپ در آخرین سخنرانی خود در سالن ساختمان آتش‌نشانی کلمبوس در اوهایو در جمع هوادارانش در مورد بحث توئیت گذاشتن خود و بحث جنجالی امکان تقلب در انتخابات سراسری آمریکا در روز 8 نوامبر اظهارنظر کرد. وی ابراز داشت: «من عادت دارم که زیاد توئیت می‌گذارم. بعضی از اطرافیان و هواداران به من می‌گویند که کمتر توئیت بگذار. ببینید! من آدم مدرنی هستم و شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، فیس‌بوک، و اینستاگرام جزو لاینفک زندگی همه ما انسانها هستند. کافی است که من یک توئیت جدید بگذارم. آن وقت است که شبکه‌های خبری سریعا در خبر فوری خودشان در بوق و کرنا می‌کنند که چه نشسته‌اید که ببینید ترامپ چه گفته؟ من که مجبور نیستم چون رسانه‌ها اهل خاله‌زنک‌بازی هستند، توئیت نگذارم. آنها حرف زیاد می‌زنند. من کار خودم را می‌کنم». وی در جای دیگر از سخنانش اظهار داشت: «من به شدت نگران تقلب از سوی هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری هستم. احتمال تقلب بالاست و من آدم صادقی هستم».

ترامپ که این روزها به شدت درگیر اتهامات مربوط به رابطه با پوتین و روسیه است، اظهار داشت: «به من اتهام می‌زنند که دستم با دست پوتین در یک کاسه است. من هیچ رابطه‌ دوستانه‌ای با پوتین ندارم اما به صراحت بارها گفته‌ام که مثلا روسیه جزیره کریمه را می‌گیرد و در بحران با اوکراین فلان کار را می‌کند و درست هم از آب در آمده است. حالا اگر حس خوبی هم نسبت به روسیه داشته‌ام، آیا باید رابطه با روسیه تلقی شود؟ اگر گفته‌ام که خوب بود هکرهای روس یک درس دیگر به این دموکرات‌ها می‌دادند بنا می‌شود که بگویند با پوتین دوست هستم؟ البته من به ایجاد دوستی و رابطه با پوتین و روسیه باور قلبی دارم. به نظر شما آیا زیبا نیست که با روسیه دوست باشیم؟».

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش یک قدم فراتر از اتصاف لقب «هیلاری منحرف» گذاشت و رقیب دموکرات خود را «ابلیس» نام نهاد. وی اظهار داشت: «وقتی که برنی سندرز از کلینتون حمایت کرد، عملا روح خود را به شیطان فروخت. او بدترین کار ممکن را کرد. طرفداران وفادارش را دلسرد کرد و آنها را با شخص منحرف و شیطان‌صفتی چون هیلاری روبرو ساخت. او، به هوادارانش خیانت کرد. به شما قول می‌دهم که سندرز به شدت از این معامله کثیفی که کرده است، پشیمان است. مگر ندیدید که وقتی که در موردش در گردهمایی ملی سخن می‌گفتند، خون خونش را نمی‌خورد؟ و از آن طرف هم در بیرون سالن، هواداران دلشکسته و رکب‌خورده‌اش چشم نداشتند که هیلاری را ببینند و از او هم به شدت شاکی بودند. البته حق هم دارند. با یک چنین فرد سست‌عنصر و خائن چگونه باید برخورد کرد بجز این واکنش؟ کافی بود برنی بگوید من نه حمایت می‌کنم و نه مخالفت و بی سر و صدا از کنار همه چیز می‌گذشت. آن وقت، در نزد هوادارانش و مردم آمریکا تبدیل به یک قهرمان می‌شد».

مک کین‌ ترامپ را کوبید اما اعلام عدم حمایت نکرد
جان مک کین نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در مقابل اوباما، در سخنرانی ساعات پیش خود در مورد قضیه «خضر خان» و همسرش که در گردهمایی ملی اقدام به سخنرانی علیه ترامپ کردند و وی را نسبت به مسلمانان و شخص آنها که فرزندشان در عملیات‌های مربوط به حمله نظامی آمریکا در سال 2004 در عراق کشته شد ظالم دانستند، سخنرانی کرد. مک‌کین که پیش از این بشدت از سوی ترامپ آماج حملات مختلف قرار گرفته بود، اظهارنظر ترامپ در مورد سخنرانی این مرد هندی مسلمان را به شدت محکوم کرد و آن را مایه شرم دانست. وی اظهار داشت: «می‌خواهم به همگان اعلام کنم که اظهارات ترامپ اصلا دیدگاه و موضع حزب جمهوریخواه نیست و همه اعضای حزب و رقبای سابق ترامپ از این اظهارات و رویکرد تبرا می‌جویند».

گفتنی است که دانلد ترامپ در پاسخ به اظهارات خضر خان که وی را به آگاه نبودن از قانون اساسی آمریکا متهم کرده بود، در توئیت خود آورده بود: «من با خضر خان و همسرش برای رشادت فرزندش در ارتش و مرگ او همدردی می‌کنم و به او افتخار می‌نمایم و در اینجا اعلام می‌کنم که با اسلام افراطی که عواملش موجب کشته شدن همایون خان پسرشان شده دشمن‌ام. اما بهتر بود که خضر خان اول مرا از نزدیک می‌دید و بعد می‌رفت در مقابل میلیو‌ن‌ها نفر به اشتباه مرا به ناآگاهی از قانون اساسی آمریکا متهم می‌کرد. نه اینکه بازیچه سخنرانی‌نویسان هیلاری شود».ترامپ در جای دیگر در گفتگو با نیویورک تایمز گفته است که «نکته جالب اینجاست که هیلاری با آن همه داعیه حمایت از زنان، اجازه نداد که زن خضر خان سخن بگوید. می‌دانید چرا؟ چون او مسلمان است».همسر خضر خان نیز در گفتگو با وشانگتن پست علت سکوت خود را اجتناب وی از سخنرانی که موجب ترکیدن بغضش می‌شد عنوان کرد. نکته قابل توجه در مورد سخنرانی مک‌کین این بود که وی به هیچ وجه اعلام نکرد که از ترامپ حمایت نمی‌کند.

شکایت مادر یک سرباز از ترامپ به قائم مقام وی
دیروز در جریان سخنرانی تبلیغاتی «مایک پنس» قائم مقام ترامپ در نوادا، مادر یکی از افسران ارتش آمریکا از وی اجازه خواست که سوالی را مطرح کند. وی این را سوال را طرح کرد که «چگونه است که آقای ترامپ به خودش اجازه می‌دهد که به ارتش آمریکا و افسران آن توهین کند و آنها را بانی آتش‌افروزی‌های بی‌مورد و هزینه‌ساز بداند؟». در این لحظه، صدای شدید اعتراض هواداران ترامپ سالن را در بر گرفت اما پنس که به عنوان یک چهره محافظه‌کار اجتماعی و کاملا آرام در میان سیاستمداران آمریکا شناخته می‌شود و روحیه‌ای کاملا متفاوت با ترامپ دارد، جمعیت را دعوت به آرامش کرد و اظهار داشت: «شخص بنده و دانلد ترامپ رسما اعلام می‌کنیم که به ارتش کشور و نیروهای آن افتخار می‌کنیم».

وارن بافت: بهتر است که ترامپ اول اظهار‌نامه مالیاتی خودش را رو کند
وارن بافت ابر سرمایه‌دار طرفدار حزب دموکرات در مراسم سخنرانی هیلاری کلینتون در شهر اوماهای ایالت نبراسکا، برای دقایقی بر روی جایگاه سخنرانی آمد و در پاسخ اظهارات ترامپ در مورد اظهارنامه مالیاتی مشکوک برخی از سرمایه‌داران وال‌استریت اینچنین ابراز داشت: بدینوسیله از دانلد ترامپ دعوت می‌کنم که در هر کجا و هر زمانی که دلش می‌خواهد در حضور مردم، هر دو اظهارنامه مالیاتی خود را در معرض عموم بگذاریم تا ببینیم که چه کسی درغگوست. بافت، پس از «مارک کوبان» مالک بسیاری از قمارخانه‌های آمریکا و «مایک بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک که هر دو از ابر ثروتمندان حال حاضر آمریکا هستند، سومین سرمایه‌داری است که رسما از هیلاری کلینتون حمایت می‌کند.

فقط 9 درصد از آمریکایی‌ها طرفدار هیلاری و ترامپ هستند
طبق جدیدترین آماری که به وسیله روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، در طی مرحله مقدماتی و درون‌حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعا 60 میلیون نفر رای دادند که در این میان، تعداد رای‌دهندگان جمهوریخواه با دموکرات برابر بوده است. اما نکته جالب این است که نیمی از این 60 میلیون به افرادی غیر از ترامپ و کلینتون رای داده‌اند. یعنی به عبارتی 14 درصد رای‌دهندگان مجاز بزرگسال که 9 درصد از جمعیت کل آمریکا را تشکیل می‌دهند، خواهان رییس‌جمهور شدن کلینتون و ترامپ هستند

منابع:
http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/trump-says-he-s-afraid-election-about-be-rigged-n621191

http://edition.cnn.com/2016/07/30/politics/donald-trump-khizr-kahn-response/

https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/01/john-mccain-condemns-trump-khizr-ghazala-khan-comments

http://www.cbsnews.com/news/warren-buffett-to-donald-trump-show-me-your-taxes-and-ill-show-you-mine/

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-on-hillary-clinton-shes-the-devil/

http://www.cbsnews.com/news/military-mom-booed-at-mike-pence-rally-in-nevada/

http://sputniknews.com/us/20160801/1043833028/trump-clinton-9-percent.html

۱۳۹۵/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...