نسخه چاپی

كارمند خارجی بابك زنجانی برای آزادی او از زندان وثیقه می‌گذارد

به گزارش نما - اعتماد نوشت: سایت خبری «آسیاپلاس» در تاریخ ٢٧ ژانویه ٢٠١٥ در‌باره رستم، وثیقه‌گذار بابک زنجانی توضیح داد:

این سایت در باره رستم می نویسد می‌نویسد: «برخی از منابع می‌گویند امپراتوری بابک زنجانی در تاجیکستان شامل یک بانک، ‌یک شرکت هواپیمایی، تاکسی‌سرویس و یک ترمینال اتوبوس است». این سایت خبری درباره مالکیت کنت بانک و آسیا‌اکسپرس تصریح می‌کند: «کنت کزمتیک ترکیه که در سال ٢٠٠٧ به وسیله بابک زنجانی تأسیس شد، در سال ٢٠١١ در تاجیکستان بانک سرمایه‌گذاری کنت را خرید. این بانک مالک صد‌درصد سهام شرکت هواپیمایی آسیا‌اکسپرس است و همچنین صددرصد سهام ترمینال اتوبوس‌رانی شهر دوشنبه است».

حلقه مفقوده وثیقه‌گذار زنجانی با توجه به همین نکات کشف می‌شود. رستم، وثیقه‌گذار بابک زنجانی، در واقع کارمند اوست. رستم عضو هیأت‌مدیره شرکت هواپیمایی آسیا‌اکسپرس است که متعلق به زنجانی بوده و سال ٢٠١١ به علت آنچه دور‌زدن تحریم‌های ایران عنوان شده، تحریم شده بود؛ حتی در افتتاح آسیا‌اکسپرس شخص رئیس‌جمهوری تاجیکستان به دعوت بابک زنجانی در مراسم جشن افتتاح حاضر شد. بانک کنت تاجیکستان، مالک آسیا‌اکسپرس، سرمایه‌گذار اصلی بانک FIIB مالزی است. بانک FIIB هم که متعلق به زنجانی و در‌واقع محل اصلی وقوع جرم در پرونده زنجانی است. در‌واقع می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که زنجانی در تلاش است برای خودش وثیقه بگذارد. پیش‌از‌این سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده بود وثیقه بابک زنجانی مبلغی حدود ١٠ هزار میلیارد تومان است.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...