نسخه چاپی

وزیر دفاع فرانسه، وضعیت كشورش را جنگی توصیف كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزیر جنگ فرانسه روز سه شنبه با اشاره به اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف این کشور تاکید کرد که که کشورش در وضعیت جنگی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیون، 'ژان ایو لو دریان' روز سه شنبه در دیدار با نظامیانی که قرار است در کنار نیروهای پلیس امنیت داخلی فرانسه را تامین کنند، گفت: 'مردم ما به امنیت نیاز دارند و برای همین است که بسیاری از این نظامیان در حال انجام چهارمین، پنجمین و حتی برخی از آنها ششمین روز ماموریت خود هستند.

امنیت مردم فرانسه برای ما بسیار مهم است و به همین علت برخی از این سربازان مجبور شده اند مرخصی های خود را لغو کنند. نباید اجازه داد و ما اجازه نمی دهیم که داعش از طریق سازمان خزنده اش به بنیان دموکراسی ضربه بزند.'

ژان ایو لودریان تاکید کرد: ' در حال حاضر فرانسه در وضعیت جنگی قرار دارد و همین علت امکان دارد در بسیاری از موارد مجوزهای برگزاری تظاهرات و راه پیمایی ها لغو شود. شرایط به هیچ عنوان عادی نیست و این موضوع را باید همگان درک کنند.'
فرانسه در هفته های اخیر جولانگاه اعضای گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده بوده است.

در یکی از این حمله ها، فردی که بعدها گروه تروریستی داعش با وی را از اعضای خود معرفی کرد، با استفاده از یک دستگاه کامیون، هشتاد غیر نظامی فرانسوی را کشت و صدها تن دیگر را زخمی کرد.
در اقدام تروریستی دیگر نیز که در شهر سن ماریتیم به وقوع پیوست، تروریست ها با حمله به یک کلیسای کاتولیک در این شهر در منطقه نرماندی فرانسه، چند نفر را گروگان گرفتند و با بریدن گردن یک کشیش، او را به قتل رساندند.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش، این حملات را اقدامی تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...