نسخه چاپی

جلوی اعلام آمار طلاق گرفته شد؟

به گزارش نما - اعتماد نوشت: مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است از این به بعد آمار طلاق هدفمند اعلام می‌شود.

اين خبر به نوعي توقف اعلام آمار طلاق نسبت به روال قبل از سوي سازمان ثبت احوال محسوب مي‌شود و درواقع رويدادهاي ٤ گانه حياتي (ولادت، ‌فوت، ‌ازدواج و طلاق) كه تا الان به شكل ماهانه از سوي ثبت احوال منتشر مي‌شد، سه گانه خواهد شد.
علي اكبر محزون با اعلام اين خبر گفت: از اين پس آمار طلاق در كشور را اعلام نمي‌كنيم، آمار طلاق به اندازه كافي بيان شده است و ارايه آمار صرف دردي را دوا نمي‌كند.
جمله‌اي كه آقاي مديركل براي توجيه اين تصميم اعلام كرد، ‌در فضاي مجازي (توييتر و تلگرام) ‌دست به دست مي‌چرخد و كاربران با هشتگ كردن اين جمله، ‌به بيان مواردي پرداختند كه توجه به آنها ضروري به نظر مي‌رسد اما در عمل مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرند.
محزون همچنين به دلايل بيان آمار پرداخت و گفت: يكي از دلايل بيان آمار اطلاع‌رساني به خانواده‌ها درباره اتفاقات در سطح كلان است، علاوه بر آن، اين افراد متوجه مي‌شوند كه تصميم‌هاي فردي آنان چه تاثيري مي‌تواند بر وضعيت كشور بگذارد. به اعتقاد او، ‌برنامه‌ريزان گروهي‌اند كه بايد به آمار دقيق دسترسي داشته باشند. گروهي كه مي‌توانند اقدامات عملي را براساس آمار در دستور كار خود قرار دهند.
او در ادامه گفت: تاكنون در زمينه آمارطلاق به اندازه كافي هشدار داده شده است. تكرار مكررات ممكن است آسيب به وجود آورد و ما از آن پرهيز مي‌كنيم. هر وقت كارهاي عملي در زمينه كاهش طلاق انجام شود، ما اثربخشي برنامه‌ها را به اطلاع مي‌رسانيم.

۱۳۹۵/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...