نسخه چاپی

گزارش سه سالگی دولت

عکس خبري -گزارش سه سال دولت

رئیس‌جمهور برجام را «حاصل مقاومت مردم و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب» دانست و گفت: ما در برجام حق‌مان را باز ستاندیم كه این موضع مقتدرانه می‌تواند فرجام برجام را خوشایند كند.

شب گذشته رئیس‌جمهور در برنامه زنده تلویزیونی با مردم کشورمان سخن گفت. در ارزیابی گزارش رئیس‌جمهور همزمان نقاط مثبت و امیدوارکننده و همچنین نقایص و کاستی‌هایی دیده می‌شود. اعداد و ارقام و نمودارهایی که نشان داده شد، تغییر در مسیر گذشته را نشان می‌دهد که البته باید مراجع تخصصی در ارزیابی آنها نظر دهند؛ اما مردم به حق انتظار داشتند که پس از گذشت یک سال از انعقاد و شش ماه از آغاز اجرای برجام، از زبان خادم‌شان درباره کمّ‌وکیف آن بشنوند. انتظار مردم این بود که رئیس محترم دولت شفاف به آنها بگوید که مانع اصلی اجرای برجام، کارشکنی آمریکایی‌هاست؛ اما وی تنها به این جمله که «۱+۵ اهمال‌هایی را در اجرای برجام دارد» بسنده کرد و وارد فضای امیدوارکننده و برشمردن دستاوردهایی شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب و اذعان مردم، هیچ تغییر محسوس و ملموسی در زندگی مردم نداشته است. مردم انتظار داشتند رئیس‌جمهور با نگاه به آینده به ویژه درباره برجام بگوید که دولت با وجود کارشکنی آمریکایی‌ها و بی‌عملی سایر اعضای گروه ۱+۵ چه خواهد کرد. همین دیروز مدیر یک شرکت بزرگ آلمانی اعتراف کرد که آمریکایی‌ها فشار می‌آورند که با ایرانی‌ها معامله نکنید، در غیر این‌صورت، باید تحریم‌های سنگینی را تحمل کنید.
افزون بر این، انتظار مردم این بود که رئیس‌جمهور شفاف‌تر درباره معضل فیش‌های حقوقی نجومی و ردّپای یکی از منسوبان نزدیک به خود با آنها سخن بگوید و پس از دو ماه از اقدامات قاطع در برخوردها با عاملان و زمینه‌سازان آنها خبر دهد، نه اینکه سخنگوی دولتش دیروز در کمال ناباوری، مسئول سابق صندوق توسعه ملی را که به دلیل حقوق و وام غیرمتعارف به استعفا واداشته شد، از ذخایر بزرگ نظام بنامد!
البته صحبت‌های خوبی هم شد؛ از جمله مهم‌ترین آن که در چارچوب بیانات رهبر فرزانه انقلاب و خواسته مقتدرانه مردم بود، این بود که رئیس‌جمهور برجام را «حاصل مقاومت مردم و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب» دانست و گفت: ما در برجام حق‌مان را باز ستاندیم که این موضع مقتدرانه می‌تواند فرجام برجام را خوشایند کند.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...