نسخه چاپی

كاهش نرخ بهره، طلا را صعودی كرد

در پی سقوط بازارهای سهام آمریكا و اروپا، به كف رسیدن دلار پس از انتشار آمار ضعیف هفته گذشته رشد اقتصادی آمریكا و كاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در آینده نزدیك، قیمت طلا به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

به گزارش نما به نقل از اقتصادنیوز: در پی سقوط بازارهای سهام آمریکا و اروپا، به کف رسیدن دلار پس از انتشار آمار ضعیف هفته گذشته رشد اقتصادی آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در آینده نزدیک، قیمت طلا به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با رشدی 0.8 درصدی یک هزار و 363 دلار و 50 سنت معامله شد.

حمزه خان، تحلیلگر ING اعلام کرد: «معامله‌گران نگرانند که نرخ بهره آمریکا افزایش پیدا نکند،‌ این نگرانی روز به روز بیشتر می‌شود.» طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است،‌ چراکه با افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری طلا بیشتر می‌شود.

بازارهای سهام وال‌استریت در حالی تضعیف شده‌اند که سهام اروپایی به پایین‌ترین سطح 2 هفته اخیر خود رسیده‌اند. یورو نیز برای نخستین بار در بیش از یک ماه اخیر به ارزشی بیشتر از 1.12 دلار رسید.

رابرت کاپلان، رئیس فدرال‌رزرو دالاس نیز به صف سیاست‌مدارانی پیوست که معتقدند فدرال‌رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک باید محتاطانه عمل کند.

رابین بار، تحلیلگر سوسیته جنرال اعلام کرد: «ما با رشد ضعیف GDP آمریکا در سه‌ماهه دوم مواجه بودیم، این موضوع باعث رشد اندک طلا شده است. این موضوع باعث شده که احتمالا افزایش نرخ بهره در سال آینده رخ بدهد.»

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز دوشنبه بیشترین رشد یک‌روزه خود را تجربه کرد.

در بازار فلزات گرانبهای دیگر، فلزات گروه پلاتین به درخشش خود ادامه دادند به طوری که پلاتین در معاملات امروز به بالاترین سطح خود از آوریل 2015 رسید.

قیمت هر اونس پلاتین با رشدی 0.9 درصدی به یک هزار و 167 دلار و 40 سنت رسید. هر اونس پالادیوم با رشدی 0.5 درصدی 716 دلار و 35 سنت معامله شد و نقره با رشدی 1.1 درصدی 20 دلار و63 سنت به ازای هر اونس دادوستد شد.

۱۳۹۵/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...