نسخه چاپی

واكنش روسیه به حمله هوایی آمریكا به لیبی

وزارت خارجه روسیه اعلام كرد همواره از اقدامات قاطعانه مبتنی بر قانون بین المللی برای ریشه كنی داعش و سایر سازمان های تروریستی حمایت كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در خصوص حمله هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع داعش در لیبی خواستار هماهنگی آمریکا با روسیه در مبارزه با تروریسم شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در خصوص حمله جنگنده های آمریکا به مواضع داعش در لیبی نوشت: معتقدیم این مسئله بسیار حیاتی است که همه کشورهایی که با تروریسم مبارزه می کنند باید هماهنگی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند

بنا به گزارش ها، در بعدازظهر روز یکم آگوست، نیروی هوایی آمریکا مجموعه ای از حملات هوایی به مواضع داعش در شهر سرت لیبی انجام داد. بر اساس خبرهای تکمیلی، این عملیات به درخواست «شورای ریاست جمهوری لیبی» به ریاست فائز السراج، نخست وزیر این کشور انجام شد.

روسیه همواره از اقدامات قاطعانه مبتنی بر قانون بین المللی برای ریشه کنی داعش و سایر سازمان های تروریستی، صرف نظر از مکان جغرافیایی آنها، حمایت کرده است. در عین حال، ما معتقدیم این مسئله بسیار حیاتی است که همه کشورهایی که با تروریسم مبارزه می کنند باید هماهنگی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: به منظور دستیابی به راه حلی پایدار برای بحران لیبی، ما از همه نیروهای سیاسی در لیبی می خواهیم با منطق بر اختلافات داخلی غلبه کنند که این کار به نفع مردم کشورشان است. این کار به زنده نگه داشتن فرایند سیاسی در الصخیرات در مغرب نیز کمک می کند، فرایندی که هدفش شکل بخشیدن به نهادهای ملی این کشور، از جمله ارتش و پلیس است و به دنبال تضمین امنیت و نظم و قانون در لیبی است و به شکل مؤثری با تهدیدات تروریستی مقابله می کند.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...