نسخه چاپی

دوستان «میانه‌رو» آمریكا، در حلب سوریه از مواد سمی و شیمیایی استفاده كرده‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام كرد كه تروریست‌های نورالدین زنكی كه آمریكا آن‌‌ها «میانه‌رو» معرفی می‌كند، دیروز در حلب سوریه از مواد سمّی و شیمیایی استفاده كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی‌ای که ایالات متحده آمریکا آن‌ها را معتدل و میانه‌رو می‌داند، در شهر حلب سوریه از مواد سمی و شیمیایی استفاده کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «المیادین» لبنان، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که گروه‌های تروریستی از جمله «نورالدین زنگی» که ایالات متحده آن را «میانه رو» و «معتدل» معرفی می کند، در حلب از مواد سمی استفاده کرده‌اند.

هفته گذشته تروریست‌های نور الدین زنکی سر یک نوجوان فلسطینی را به اتهام همکاری با نیروهای ارتش سوریه از تن جدا کردند که این اقدام تروریست‌ها مورد انتقاد شدید گروه های مسلح و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر سد.

«محمد حزوری» مدیر اداره کل «بهداشت حلب» سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که عناصر تروریستی چندین خمپاره حامل گازهای سمی را به سمت شهر «القدیمه» حلب شلیک کردند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که در این حمله شیمایی 5 نفر از ساکنان این شهر کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که 94 تروریست در حلب با گذاشتن سلاح‌های خود بر زمین تسلیم نیروهای سوریه شده‌اند.

هفته گذشته «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بعد از کامل شدن حلقه محاصره شهر حلب اعلام کرد که در صورتی که افراد مسلح سلاح بر زمین بگذارند و تسلیم نیروهای دولتی شوند، مشمول عفو ملی خواهند شد.

تروریست‌های جیش الفتح به همراه بیش از بیست گروهک تروریست دیگر قصد دارند محاصره حلب را شکسته و تروریست‌های محاصره شده در شهر را که تعداد آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد، آزاد کنند.

۱۳۹۵/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...