نسخه چاپی

گوگل رسما پهپاد هوا می‌كند

گوگل هم به طور رسمی وارد پروژه هیجان انگیز استفاده از پهپاد برای تحویل بسته ها شد.

به گزارش نما به نقل از مهر: گوگل هم به طور رسمی وارد پروژه هیجان انگیز استفاده از پهپاد برای تحویل بسته ها شد. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا چراغ سبز لازم را به گوگل نشان داد تا برنامه استفاده آزمایشی از پهپادها برای تحویل بسته ها را آغاز کند. بر اساس این مجوز، گوگل می تواند از شش منطقه مشخص برای پروژه خود استفاده کند.


این مجوز درحالی به گوگل داده شده که چندی پیش برای نخستین بار در تاریخ آمریکا و پس از آنکه سازمان هوانوردی فدرال این کشور مجوزهای لازم را صادر کرد، یک برند ارایه کننده مواد غذایی با همکاری شرکت Flirtey که در زمینه طراحی و ساخت پهپاد تبحر دارد از این فناوری برای تحویل سفارشات خود استفاده کرد.

در این سفارش ساندویچ مرغ، قهوه داغ و البته شیرینی ها دونات در یک بسته بندی کامل سوار بر پهپاد شده و راهی آدرس سفارش دهنده شدند. این رویداد دیدنی در نوادای آمریکا اتفاق افتاد.

در همین حال اداره علم و فناوری کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که بنیاد ملی علوم این کشور ۳۵ میلیون دلار طی ۵ سال آینده صرف توسعه فناوری پهپادها خواهد کرد. همچنین وزارت کشور آمریکا از برنامه خود برای استفاده گسترده از پهپادها خبر داده است.

۱۳۹۵/۵/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...