نسخه چاپی

گسترش فعالیت‌های داعش از ۶ به ۱۸ كشور

یك گزارش محرمانه كه برای جلسه توجیهی امنیتی «باراك اوباما» رییس‌جمهوری امریكا آماده شده، از این امر حكایت دارد كه فعالیت گروه تروریستی داعش در جهان از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری امریكا علیه تروریست‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی تقریبا سه برابر شده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه اعتماد، بنا بر گزارش شبكه «ان‌بي‌سي» و براساس اين گزارش محرمانه، داعش در سال جاري ميلادي رسما در ۱۸ كشور مختلف در سراسر جهان فعاليت خود را عملياتي كرده است. اما هنوز جزييات مربوط به اين كشورها منتشر نشده است. بر اساس اين گزارش، در سال ۲۰۱۴ ميلادي داعش تنها در ۶ كشور فعاليت داشت و در سال ۲۰۱۵ ميلادي فعاليت خود را به ۱۳ كشور گسترش داده بود.

اين نقشه راه امنيتي محرمانه نشان مي‌دهد كه شاخه‌هاي تروريستي وابسته به داعش در حال حاضر در ۶ كشور از جمله بنگلادش فعاليت دارند. در اواخر سال ۲۰۱۱ ميلادي اين گروه شاخه خود در سوريه را تحت عنوان «جبهه النصره لاهل الشام» تشكيل داد و سرانجام در ماه آوريل سال ۲۰۱۳ ميلادي ابوبكر البغدادي اعلام كرد كه «جبهه النصره» و «دولت اسلامي در عراق» ادغام شده و گروه «دولت اسلامي در عراق و شام» كه همان داعش است رسما تشكيل شد. از آن زمان تاكنون اين گروه تروريستي علاوه بر حملات خود در سوريه و عراق با جذب عناصري از كشورهاي غربي به ويژه، حملاتي تروريستي را در برخي كشورهاي اروپايي از جمله بلژيك، فرانسه، آلمان و سوئد سازماندهي و اجرا كرده است.

۱۳۹۵/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...