نسخه چاپی

مدیر عامل پرسپولیس در گفت و گو با نما:

در جایگاهی نیستم كه بخواهم قول قهرمانی بدهم

عکس خبري -در جايگاهي نيستم که بخواهم قول قهرماني بدهم

من در جایگاهی نیستم كه بخواهم قول قهرمانی به هواداران بدهم. اما بدون شك پرسپولیس امسال بهتر از سال گذشته نتیجه خواهد گرفت و بازی های بهتری را انجام خواهد داد.

شاید یکی از مدیرعاملانی که کمتر مصاحبه می کند و به قول خودش بیشتر عمل علی اکبر طاهری باشد، او که هنوز هم حکم سرپرستی دارد و گزینه اول مدیرعاملی پرسپولیس است. وی تلاش زیادی کرد که لیس امسال پرسپولیس همان هایی باشد که برانکو خواسته. گفتگویی با طاهری در حاشیه نشست خبری اش انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
 
 خودتان از یارگیری پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات رضایت دارید؟

راستش من نباید رضایت داشته باشم. اما تمام تلاش خودم و باشگاه پرسپولیس این بود که لیستی که برانکو بعد ازا تمام فصل گذشته در اختیار باشگاه قرار داد به صورت کامل اجرا شود و در آخر توانستیم 80 درصد لیست برانکو را برای فصل جاری به پرسپولیس بیاوریم. اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات رخ داده اگر خوب بوده یا اگر اشتباه بوده همه چیز جاری بود و به باشگاه برمیگردد، ما تعامل خوبی با سرمربی تیم داشتیم و کار را انجام دادیم، حالا اینکه بازیکن ضعیف است یا قوی و یا مسائل دیگری دارد در ادامه فصل مشخص میشود. فصل قبل بازیکنان مطرحی بودند که جدا از محرومیت یا مصدومیت نیمکتنشین بودند یا عملکرد خوبی نداشتند. باید دید سرمربی تیم چهتفکری برای بازی دادن به بازیکنانش دارد.


 یعنی طاهری به عنوان مدیر عامل از ترکیب سرخ پوشان در این فصل راضی است؟
 بله من به نوبه خود و به عنوان مدیر تیم بسیار راضی هستم. ما سعی کردیم اسکلت اصلی تیم را حفظ کنیم و نقاط ضعف فصل گذشته را ترمیم کنیم که این کار با نظر سرمربی تیم انجام شد و به نظرم تیمی یک دست و همدل و جوان داریم که در هر سه جام فصل جاری مدعی است.
 
درباره تساوی خانگی پرسپولیس مقابل فولاد چه نظری دارید؟
 گلی که خوردیم با خطای بازیکن حریف رقم خورد و گل صحیح ما را مردود اعلام کردند. سال قبل هم موضوعاتی بود که نیاز به بحث کارشناسی نداشت. این مسائل وجود دارد اما باید بدانیم روند سوت زدن چگونه بوده است. کارشناسان باید بگویند به طور کلی داور صلاحیت قضاوت در این بازی را دارد یا نه، هرگز کسی این موضوعات را مطرح نمیکند. ما پارسال بهخاطر همین داوریها متضرر شدیم، البته من معتقدم داوری امر مقدسی است باید به داوران احترام بگذاریم چون در لحظه سوت میزنند ولی باید داوران هم مناسب با هر بازی انتخاب شوند.



 دررابطه با جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی این تیم و بهخصوص دوبازیکن اوکراینی که گفته میشود با قیمت بالایی حذب شدهاند چه می گویید؟
 نمیدانم این اطلاعات ازکجا می آید اما در سایت ترانسفرمارکت قیمت این دو بازیکن خیلی بالا است. اینکه این نفرات چرا در اردوی اوکراین به ما اضافه نشدند، دلیلش این بود که ما بازیکنان زیادی را به برانکو معرفی کردیم و او در نهایت تصمیم گرفت که با این دو بازیکن قرارداد امضا شود. در رابطه با عدم آمادگی آنها هم وظیفه کادر فنی است که آنها را آماده کنند و قطعا این اتفاق رخ خواهد داد. ما در زمینه مسائل فنی اختیار تام را به سرمربی تیممان دادهایم. بازیکنانی که ما جذب کردیم درجه 3 و 4 نیستند و از لحاظ فنی ازسوی سرمربی تیم تائید شدند. ما بازیکن را بر اساس نظر سرمربی جذب میکنیم. ما به برانکو اعتقاد داریم و اجازه میدهیم کارش را بکند یعنی آیا سرمربی ما آنقدر بیتجربه است که بازیکن درجه 3 و 4 جذب کند؟
 
 در خصوص طارمی اشتباه نکردید؟ اگر باشگاه ترکیه ای شکایت کند ضرر نمی کنید؟

ما با این بازیکن و مدیر برنامههایش توافقی کردیم و قراردادی داریم اما در واقع نمیدانم او چه کاری انجام داده است. هرچه بوده درست نبوده با این حال قراردادی به صورت ثانویه با مهدی طارمی امضا شده بود و با فسخ آن بازیکن باید پاسخگو باشد، نه باشگاه پرسپولیس اما سعی میکنیم با کمترین میزان ضرر کار طارمی را تمام کنیم.


بالاخره رامین رضاییان به پرسپولیس برمی گردد؟

رضاییان با ما قرارداد داشت. ما قبلا هم اعلام کردیم رضاییان را میخواهیم اما برخورد ما و خواستههایمان حقوقی است. حالا در وضعیتی قرار داریم که بازیکن برگشته و مسئله را باید در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار دهیم. از سوی دیگر ما در خصوص محمدحسین کنعانیزادگان نیز چنین وضعیتی داشتیم، به هر صورت ممکن است یک بازیکن در نیمفصل یا مقاطع دیگر از لیست خارج شود یا چنین جابهجاییهایی داشته باشیم البته برای بازیهای آسیایی هم یکسری بند و تبصرههایی وجود دارد، طبیعتا ما کار خودمان را دنبال میکنیم.


 گولچ در پرسپولیس می ماند؟

ما هر بازیکنی که بخواهیم با او قطع همکاری کنیم، همه چیز با تعامل انجام میشود، کاری که در مورد لوبانف انجام شد، البته ما این دروازهبان را میخواستیم ولی خودش تمایل نداشت بماند. بعد از صحبتهایی که با برانکو داشتیم او رضایت داد که لوبانف با توافق از باشگاه جدا شود. در مورد همه بازیکنان هم این مسئله را رعایت خواهیم کرد. انشاءالله بتوانیم جای این بازیکن را هرچه زودتر پر کنیم.
 
 قول قهرمانی می دهید؟

من در جایگاهی نیستم که بخواهم قول قهرمانی به هواداران بدهم. اما بدون شک پرسپولیس امسال بهتر از سال گذشته نتیجه خواهد گرفت و بازی های بهتری را انجام خواهد داد.


حرف آخر؟

هواداران کمی صبور باشند. پرسپولیس از یک فصل بدنسازی سخت پا به لیگ گذاشته و بازیکنان کار سختی را پشت سر گذاشته اند، بدون شک اگر کم و کاستی هم در این دوبازی دیدند، همه آنها برطرف می شود و همان تیم رویایی هواداران خواهیم بود.

۱۳۹۵/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...