نسخه چاپی

آغاز پرداخت تدریجی معوقات حقوق‌ها

با اصلاح ماده 83 قانون تامين اجتماعي مبني بر پرداخت تنها‌ 50‌ درصد مستمري ‌استحقاقي‌ به همسران مردان متوفي تحت پوشش اين سازمان كه فرزند تحت تكفلي ندارند، پرداخت حقوق كامل (100 درصد حقوق همسران) اين دسته از زنان از اول بهمن ماه (با توجه به صلاحديد شعب تامين اجتماعي در نحوه پرداختها) آغاز شده است.

علي اكبر خبازها ـ رييس كانون عالي بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اجراي تدريجي اين قانون از ابتداي بهمن ماه در شعب تامين اجتماعي، گفت: معوقات ناشي از اصلاح اين قانون از يكم تيرماه تا ابتداي بهمن‌، بتدريج و با توجه به صلاحديد شعب، پرداخت مي‌شود.

وي با بيان اينكه پرداخت‌ها بر اساس اولويت‌هاي شعب مختلف، متفاوت است، اظهار كرد: اين مصوبه 400 هزار نفر از بازماندگان مستمري‌گيران تامين‌اجتماعي را در بر مي‌گيرد.

خبازها افزود: طبق راي ديوان عدالت اداري مقرر شده، همسران مردان متوفي كه پيش از اين 50 درصد حقوق همسران خود را دريافت مي‌كردند، از اين پس به طور كامل و 100 درصد حقوق را دريافت كنند.


قول وزير كار و رفاه اجتماعي براي پرداخت عيدي بازنشستگان همچون كارگران


خبازها درباره زمان و نحوه پرداخت عيدي بازنشستگان نيز به ايسنا، گفت: وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در زمينه ترتيب اثر دادن به مطالبات بازنشستگان تامين اجتماعي مبني بر پرداخت عيدي همچون كارگران شاغل قول‌هايي داده است.

وي با تاكيد بر ضرورت تحقق اين مطالبات خاطرنشان كرد: منابع اين امر از محل صندوق تامين اجتماعي تامين مي‌شود و صندوق تامين اجتماعي تحت نظارت است و منابع آن از سوي كارگران تامين مي‌شود، چرا كه كارگران صاحبان اصلي تامين اجتماعي هستند.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...