نسخه چاپی

استقبال شاخص ها از رئیس جدید بورس

تالار شیشه ای بورس تهران دومین ماه تابستان را با خبر ورود مدیریت جدید آغاز كرد متغیری كه با استقبال گرم سهامداران مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص استقبال بازار سرمایه از حضور خود در این بازار گفت: از همه فعالان تشکر می کنم اما تاکید می کنم که ما باید استراتژی های خود را به عوامل بنیادی شرکتها متصل کنیم تا بازار سودآوری داشته باشیم.

حامدی یکی از کارگزاران بورس درباره رونق بازار گفت: این هفته ، دوره پررونقی برای بازار سرمایه بود و ارزش معاملات به شدت بالا رفته است و هفته به هفته این حجم ها بیشتر می شود.

وی افزود : روز چهارشنبه نزدیک به 300 میلیارد تومان حجم معاملات بورس و فرابورس بوده و بسیار بهتر شده است.

این بازار که از 16 روز گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده بود در پایان معاملات هفتگی خود بر روی شاخص 77 هزار و 883 واحد ایستاد که نسبت به هفته گذشته 1658 واحد رشد را نشان داده است.

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد درباره شرایط موجود بازار سرمایه گفت: درست است که روزهای اخیر رونق در این بازار وجود دارد ولی باید در هفته های آینده برای خروج از رکود از این بازار اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

در بازار سرمایه در هفته جاری 4 میلیارد سهم به ارزش 8130 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت و اکثر گروه ها مورد استقبال سهامداران بود.
روحبخش سخنگوی بورس در باره سه گروه صنعتی که بیشترین گردش معاملات را در هفته جاری در اختیار داشت ، گفت: صنعت خودرو با 25 درصد گردش معاملات، فلزات اساسی با 11 درصد گردش معاملات و کالاهای فلزی با 10 درصد گردش معاملات بیشترین استقبال را داشت و در مجموع 46 درصد گردش معاملات را از ان خود کرد.

این بازار که در آخرین روز کاری خود در پایان هفته جاری با اختلالات سیستمی روبرو شده بود صدای بعضی از کارگزاران را درآورد.

فراهانی یکی از کارگزاران بورس گفت: با توجه به اختلالات موجود گاهی مشتری که قصد خرید سهم خود را داشت نمی توانست انجام دهد و سیستم ، سفارش موجود را حذف می کرد یا اجازه ورود مجدد سفارش را نمی داد و سهامدار دچار ضرر می شود.

وی افزود : بعضی اوقات مشتری نمی خواهد با سهم موجود به مجمع برود ولی نمی تواند آن را به فروش برساند که برای خود کارگزاری و برای مشتری مشکل ایجاد می کند.

مسئولان بازار سرمایه اختلال موجود را افزایش تقاضا برای خرید عنوان کردند.

بازار سرمایه که روزهای گرمی را پشت سر می گذارد این روزها برای سهامداران جذاب شده اما نکته مهمی که سهامداران تازه وارد باید رعایت کنند این است که با مطالعه و از طریق صندوقهای سرمایه گذاری وارد شوند تا سود مورد نظر خود را از این بازار کسب کنند.

۱۳۹۵/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...