نسخه چاپی

حلب درگیری‌های شدیدتری در پیش دارد

منابع نظامی سوریه از تقلای عربستان و آمریكا برای شكستن محاصره تروریست‌ها و نجات نقشه‌های خود برای سوریه خبرداده و تأكید كردند: روزهای آینده درگیری‌های شدیدتری در حلب شاهد خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع میدانی در سوریه خبر داد: هزاران تروریست از دیروز پنجشنبه در همه محور غربی حلب شامل مناطق الراشدین الاولی، المنصوره، منیان، مناشرها و پیرامون کارخانه کارتون سازی مستقر هستند و درگیری‌های شدیدی در آنجا جریان دارد.

وی تاکید کرد: بیش از نیمی از تروریست‌های مهاجم در این محور به دست ارتش سوریه و متحدانش کشته شدند.

این منبع خبر داد: ارتش سوریه و متحدانش با پشتیبانی نیروی هوایی مواضع تروریست‌ها در الراشدین الرابعه و جاده شام و پیرامون منطقه مشروع 1070 تا غرب دانشکده عامریه در جنوب غرب حلب را هدف حمله غافلگیرانه خود گرفتند.

وی افزود: این نبرد قریب به 2 ساعت و نیم به طول انجامید که در نهایت با انهدام سه دستگاه تانک تروریست‌ها و 2 خودروی بی ام بی و یک خودروی مجهز به رگبار سنگین در پیرامون منطقه مشروع 1070 همراه بود علاوه بر اینکه یک دستگاه تانک و یک خودروی زرهی آنها نیز در پیرامون المشرفه منهدم شد غیر از اینکه ده‌ها تن از عناصر صفوف این گروه‌های تروریستی مهاجم کشته یا زخمی شدند که در نهایت وادار به عقب نشینی از محور حملات خود شدند.

از سوی دیگر «حسن حسن»، کارشناس نظامی سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: اگر نبرد حلب به نفع ارتش سوریه یکسره شود دولت آمریکا قادر به پیاده کردن نقشه‌های آتی خود برای سوریه نیست.

وی افزود: این سخن کارشناسان عربی و اسرائیلی است و بر اهمیت این نبرد در ایجاد موازنه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جدید دلالت می‌کند.

حسن گفت: ارتش سوریه در نبرد حلب موفق به ورود به بنی زید و تسلط بر جاده کاستیلو شد که این به معنای قطع شریان اصلی کمک رسانی به تروریست‌ها با عمق راهبردی ترکیه است چرا که ترکیه در سایه دولت عدالت و توسعه اردغان به عمق راهبردی تروریست‌ها مبدل شده است.

کارشناس سوری افزود: محاصره تروریست‌ها در محله‌های شرقی حلب طرح تسلط آنها بر این شهر را ناکام گذاشت اگرچه گروه تروریستی نور الدین زنکی که مورد حمایت آمریکاست هزاران تروریست را به خدمت گرفته و از چندین محور به دنبال سیطره بر مسیر راموسه است تا با مسدود کردن جاده اصلی ترکیه، خناصر، حلب آنجا را برای دریافت کمک باز کند.

حسن افزود: بر پایه اطلاعات میدانی شمار کشته‌های تروریست‌ها با شمار مهاجمان تناسب دارد و در حال حاضر کفه قدرت به نفع ارتش سوریه و متحدانش است که توانسته حمله شمار عظیم تروریست‌ها را دفع کرده و مانع تثبیت حضور آنها در نقطه مورد حمله شود که این امر قدرت ارتش سوریه و متحدانش در دفع حملات آتی را نشان می‌دهد.

وی با پیش‌بینی تشدید درگیری‌ها در برهه پیش رو و تقلای تروریست‌ها برای باقی ماندن در حلب،گفت: تسلط بر حلب مهم‌ترین برگ برنده سیاسی گردانندگان تروریسم اعم از عربستان، ترکیه و آمریکاست.

حسن در پایان سخنان خود گفت: اگر آمریکا در تلاش برای ایجاد حل سیاسی بحران سوریه جدی بود ضمن قطع حمایت از چنین جرایمی در حق ملت سوریه در برابر حملات تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو با استفاده از مواد سمی علیه شهروندان حلب سکوت اختیار نمی‌کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...