نسخه چاپی

جزئیات حمله تروریستی در ایالت آسام هند

بر اثر تیراندازی افراد مسلح در ایالت آسام هند بیش از 30 نفر كشته و زخمی شدند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اثر تیراندازی افراد مسلح در ایالت آسام هند بیش از 30 نفر کشته و زخمی شدند. ظهر جمعه پنج فرد مسلح در بازار شلوغ «بالاجان» در منطقه «کوکراجهار» ایالت آسام با نارنجک و سلاح به طرف مردم تیراندازی کردند که براثر آن 14 نفر کشته و 18 نفر زخمی شدند.

«موکش ساهای» پلیس ایالت آسام گفت: در عملیات نیروهای امنیتی یکی از افراد مسلح کشته شد و از این فرد نارنجک و یک قبضه تفنگ به دست آمد. تلاش می کنیم سه یا چهار نفر دیگر که متواری هستند را بازداشت کنیم.

در این درگیری ها به چند واحد مسکونی و مغازه هم خسارت هایی وارد شد. بعد از این حادثه تروریستی نیروهای امنیتی در مناطق مختلف کوکراجهار مستقر شدند.

دولت ایالت آسام برای خانواده های کشته شدگان نیم میلیون روپیه و برای زخمی های این حادثه تروریستی 100 هزار روپیه غرامت پرداخت خواهد کرد.

«اس سونووال» سروزیر ایالت آسام گفت: دولت ما به حفاظت از زندگی و دارایی های شهروندان متعهد است. ما اقدام شدیدی علیه گروه خشونت طلب برای ایجاد امنیت در منطقه اعمال خواهیم کرد.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما پلیس احتمال داده است جبهه دموکراتیک بودولند که هند آنها را گروه تروریستی می داند در این حمله دست داشته باشند.

بودولند منطقه ای در شمال غرب آسام است که قبایل بودو در آنجا ساکن و جدایی از هند را خواستار هستند.

«کرند ری جی جو» وزیر مشاور در وزارت کشور هند هم گفت: این تاسف آور است که افراد عادی کشته شده اند و ما از دولت محلی می خواهیم در این مورد تحقیقات و جزئیات را اعلام کند.

منطقه وقوع درگیری در 220 کیلومتری گواتی مرکز ایالت آسام در شمال شرق هند قرار دارد.

نخست وزیر و حزب کنگره حزب مخالف دولت هند نیز این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

۱۳۹۵/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...