نسخه چاپی

ویژگیهای یك نماینده از نگاه احمدی نژاد

عکس خبري -ويژگيهاي يک نماينده از نگاه احمدي نژاد

وی با بیان اینكه "نماینده مردمی، دلسوز و متعهد به حقوق ملت و كارآمد می‌تواند پشتوانه محكمی برای مدیریت و برنامه‌ریزی كشور باشد و در پیشبرد امور نقش تعیین‌كننده‌ای ایفا كند"، افزود: خوشبختانه مجلس در ایران با رای مستقیم مردم ا نتخاب می‌شود و حضور نمایندگان كاردان و پایبند به حقوق ملت موجب وحدت، همدلی و همبستگی ملی خواهد شد.

رييس‌جمهور كشورمان گفت: انتخابات صحنه حضور مردم در عرصه‌هاي گوناگون مهم و اساسي كشور بوده و همه امور كشور براساس انتخابات است.

به گزارش ايسنا محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح 15 هزار واحد مسكوني در پاكدشت، با اشاره به انتخابات مجلس تاكيد كرد: مجلس جايگاه مهمي دارد و يك مجلس كارآمد مي‌تواند نقش موثري در پيشبرد امور كشور داشته باشد.

وي با بيان اينكه "نماينده مردمي، دلسوز و متعهد به حقوق ملت و كارآمد مي‌تواند پشتوانه محكمي براي مديريت و برنامه‌ريزي كشور باشد و در پيشبرد امور نقش تعيين‌كننده‌اي ايفا كند"، افزود: خوشبختانه مجلس در ايران با راي مستقيم مردم ا نتخاب مي‌شود و حضور نمايندگان كاردان و پايبند به حقوق ملت موجب وحدت، همدلي و همبستگي ملي خواهد شد.

رييس‌جمهور يادآور شد: ملت ما 33 سال است كه صحنه‌گردان اصلي كشور است و نقش خود را به خوبي انجام داده است. حضور در يك انتخابات و استفاده از حق قانوني براي تعيين سرنوشت، حق ملت ايران است و اميدوارم با انتخاب ملت و حضور نمايندگان مومن، كارآمد و مردمي، شاهد تشكيل مجلسي قوي باشيم و نمايندگان، كمك‌كار و پشتيبان ملت و براي پيشبرد برنامه‌هاي توسعه در كشور همراه باشند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: 400 سال است كه گروهي بر دنيا حاكم هستند. آن‌ها زماني برده‌داري مي‌كردند و زماني هم با بهانه عمران و آباداني، ملت‌هاي منطقه را استعمار كردند و منابع و معادن اين ملت‌ها را به غارت بردند اما بعد كارشان را دوباره عوض كردند و نقاب ديگري بر چهره زدند و شيوه غارتشان عوض شد. حالا سازمان‌هاي بين‌المللي بر پا كرده‌اند و خود را رييس اين سازمان‌ها كردند و مي‌خواهند با استفاده از اين سازمان ها اهداف خود را دنبال كنند. ملت‌ها بيدار شده‌اند و فهميده‌اند فريب ديگري در كار است. در برخي كشورها در شرق آسيا مردم با وجود 12 ساعت كار روزانه، باز هم در رفاه نيستند، چراكه كارگر آنها نظام‌هاي سرمايه‌داري هستند و همين مشكلات موجب شده است كه ملت‌ها دوباره بيدار شوند.

وي با بيان اينكه "حالا كه مردم بيدار شده‌اند، قدرت‌ها بزرگ دست به كار شده‌اند تا بتوانند اين موج بيداري را مديريت كنند"، اظهار كرد: در منطقه ما شعار دموكراسي و آزادي توسط برخي داده مي‌شود كه خودشان نه قانون اساسي دارند و نه انتخاباتي ديده‌اند و اين خنده‌دار است كه آن‌ها به كشور ديگري مي‌گويند كه در كشورش دموكراسي برقرار كنند. البته به اين كشورها نيز ديكته شده است كه چنين چيز‌هايي بگويند و آن‌ها بايد بدانند كه اين قدرت‌ها به آن‌ها نيز رحم نخواهد كرد. اين خنده‌دار است كشوري كه خود در راس ديكتاتورهاي منطقه است براي ديگران نسخه دموكراسي مي‌پيچد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "غارتگران دوباره به منطقه آمده‌اند و مي‌خواهند صهيونيست‌ها را نجات دهند و خودشان منابع ملت‌ها را غارت كنند"، خاطرنشان كرد: آن‌ها براي ذخاير انرژي در منطقه ما از 400 سال پيش نقشه كشيدند و به راحتي از منطقه ما دست نمي‌كشند. عده‌اي هم در منطقه براي دو روز زندگي و كسب منافع بيشتر حاضرند تن به هر خفتي بدهند و از مستكبران تبعيت كنند اما آن‌ها بايد از سرنوشت صدام عبرت بگيرند. صدام، فردي از خودشان بود و توسط خودشان به قدرت رسيده بود و وقتي عليه ما جنگ به راه انداخت او را قهرمان قادسيه خواندند ولي وقتي ديگر برايشان خاصيتي نداشت، بهانه درست كردند و او را كنار گذاشتند. ملت‌هاي منطقه بايد مراقب باشند كه اگر ملتي خواهان آزادي و عدالت است بايد روي پاي خود بايستد و بداند كه مستكبران براي منافع ملت‌ها ارزشي قائل نيستند.

احمدي‌نژار با تاكيد بر اينكه "كسي كه مي‌گويد اخلاق در سياست نقشي ندارد، به هيچ قانوني پايبند نخواهد بود"، تصريح كرد: ملت‌ها بدانند كه تحقق آرمان‌هاي انساني با اراده‌هاي ايماني و صادق امكان‌پذير است. تاريخ نشان داده است كه اگر ملتي براي امور انساني خود به بيگانه متكي شود، حتي داشته‌هاي خود را از دست خواهد داد. مردم بايد با تلاش خود به اين آرمان‌ها برسند هرچند كه ممكن است ديرتر به نتيجه برسند اما با آدم‌كشي نمي‌توان به استقرار عدالت كمك كرد. همه هوشيار باشند، چراكه مستكبران با شعارهاي جديد و فريب‌هاي جديد به ميدان آمده‌اند و مي‌خواهند خود را به ملت‌ها تحميل كنند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به پروژه مسكن مهر اشاره كرد و گفت: پروژه مسكن مهر يك طرح ضربتي براي جبران عقب‌ماندگي‌ها در بخش مسكن و پاسخي به تقاضاهاي انبوه در بازار مسكن است. اين پروژه، يك پاسخ اورژانسي است كه فعلا مشكل برطرف شود اما طرح اصلي كه مقدمات فراهم شده است، از اوايل سال 91 آغاز مي‌شود و براساس آن، خانه‌ها بايد وسيع‌تر و معماري‌اش بهتر شود. ما بايد گام‌به‌گام به نقطه مطلوب برسيم تا همه ايراني‌ها داراي منزل مسكوني مناسب شوند.

احمدي‌نژاد افزود: هر خانواده‌اي بايد يك محل آرام و امن داشته باشد وگرنه از هم مي‌پاشد. نگاه ما به مسكن نگاهي فرهنگي است و آن را محلي براي تعالي خانواده و تربيت انسان‌هاي سالم مي‌دانيم در حالي كه در غرب بسياري از معضلات به سستي بنياد خانواده برمي‌گردد. البته بايد دانست كه صهيونيست‌ها براي تسلط بر جهان نيازمند تخريب بنيان‌هاي خانواده بوده‌اند. در حالي كه در فرهنگ الهي و انساني، خانه و خانواده، يك اساس است. از وقتي اصلاحات آمريكايي به ايران آمد معماري و شهرسازي تغيير كرد و مسكن نيز به معضل تبديل شد در حالي كه اگر اين اصلاحات به كشورمان نيامده بود، مشكل مسكن حل مي‌شد. ما بايد اين نگاه‌ها را به هم بزنيم تا بتوانيم به يك الگو تبديل شويم. در زمينه مسكن و شهرسازي بايد به جايي برسيم كه هركس وقتي مي‌خواهد خانواده تشكيل دهد، مسكن در اختيار او قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود، مردم پاكدشت را مردمي صميمي، پاك، پرتلاش و مفيد به حال جمهوري اسلامي دانست و گفت: وجود اين مردم، همواره سرشار از منفعت براي استقلال و عزت اين سرزمين بوده است.

همچنين پيش از سخنان رييس‌جمهور، نيكزاد ـ وزير مسكن ـ طي سخنان كوتاهي اعلام كرد كه 305 هزار واحد مسكوني در تهران تا پايان سال 91 بهره‌برداري خواهد شد و تنها در اسفند امسال 57 هزار واحد مسكوني در استان تهران به بهره‌برداري خواهد رسيد.

در اين مراسم همچنين، استاندار تهران به ارائه گزارشي كوتاهي از فعاليت‌هاي مسكن مهر در تهران پرداخت.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...