نسخه چاپی

چطور از شر زگیل ها راحت شویم؟

زگیل ضایعه‌ای پوستیِ بدون درد و عموما بدون خطر است كه بیشتر بر روی پوست افراد میان‌سال مشاهده می‌شود. اگر بخواهیم زگیل با درمان خانگی از بین ببریم، باید چه كاری را انجام دهیم؟

به گزارش نما به نقل از فرادید؛ زگیل‌ها بیشتر در محل ساییدگیِ پوست به وجود می‌آیند، یعنی جایی که ما پوست را به دلیل خارش زیاد می‌مالیم.

پزشکان می‌گویند که زگیل نوعی تومور گوشتی خوش‌خیم است که مردم عادی به چشم برآمدگی یا ضایعه‌ی پوستی به آن نگاه می‌کنند.

اندازه زگیل‌ها هم از چند میلی‌متر شروع شده و به یک سانتی‌متر می‌رسد.

رنگ زگیل‌ها تقریبا شبیه رنگ پوست شما است و ممکن است برخی از آن‌ها کمی پررنگ‌تر باشند. همان‌طور که گفتیم آن‌ها بدخیم نیستند، اما در طول زمان رشد می‌کنند و بیشتر به یک مشکل زیبایی تبدیل می‌شوند. اگر خودتان هم دقت کرده باشید، زگیل‌ها بیشتر بر روی گردن، زیر بغل، کشاله ران، سینه، روی شکم و پشت پلک مشاهده می‌شوند. تقریبا تمام ما یک زگیل بر روی بدن خود داشته یا داریم، بنابراین نمی‌توان با چشم یک پدیده به آن نگریست.

گاهی اوقات اما زگیل‌ها مشکل‌ساز می‌شوند، زیرا همان‌طور که گفتیم زگیل‌ها در محلی ظاهر می‌شوند که ساییدگی زیاد باشد. بنابراین ممکن است که زگیل زخم یا ملتهب و در نتیجه بزرگ‌تر شود و یا حتی در مواردی خونریزی کند. دانش پزشکی تا امروز توضیح دقیقی در ارتباط با نحوه ظاهر شدن زگیل‌ها ارائه نکرده، اما گفته می‌شود که دلایل ژنتیکی و چاقی دو عامل مهم هستند.

راه حل چیست؟

مسلما راه‌حل آن ترسیدن نیست! بهترین زمان وقتی است که متوجه می‌شوید دارید یک زگیل درمی‌آورید: یعنی درست زمانی که با یک زگیل کوچک روبه‌رو هستید. در آن زمان نیز بهترین گزینه این است که از «سرکه سیب» خالص استفاده کنید تا از شر آن زگیل خلاص شوید.

پژوهشگران بر این باورند که سرکه سیب یکی از قدرتمندترین روش‌های درمان خانگیِ زگیل است. البته سرکه سیب خواص درمانی دیگری هم دارد و درمان زگیل تنها یکی از آن‌ها است.

این روش ساده طرفداران زیادی هم دارد که در ادامه نحوه استفاده از آن را خواهید خواند. اما قبل از هر چیز حواستان باشد که برای درمان زگیل‌های پشت پلک، سرکه سیب را روی آن نریزید.

در ابتدا زگیل و اطراف آن را با آب و صابون به آرامی تمیز کنید. اگر محل زگیل به شما اجازه می‌دهد، سعی کنید که آن را به مدت 15 دقیقه داخل آب فرو کنید و یا می‌توانید یک تکه پنبه خیس را بر روی زگیل قرار دهید. سپس با یک تکه پنبه دیگر، آن را کاملا خشک کنید.

قبل و بعد از برداشتن یک زگیل بزرگ

مرحله بعد این است که تکه‌ای پنبه را برداشته و داخل سرکه سیب کنید. سپس پنبه را بر روی زگیل قرار داده و آن را فشار دهید تا سرکه سیب بر روی زگیل بریزد. در نهایت پنبه را روی زگیل قرار داده و آن را باند محکم کنید. پانزده دقیقه بعد می‌توانید پنبه را بردارید و زگیل را بشویید.

این کار را سه بار در روز به مدت یک هفته انجام دهیم. رنگ زگیل پس از این مدت تیره شده و سطح آن نیز خشک می‌شود، سپس می‌افتد. این روش بسته به اندازه و عمق زگیل می‌تواند چاله‌ی سطحی بسیار کوچکی را بر روی پوست شما ایجاد کند.

بنابراین بهتر است که از پمادهایی نظیر پماد آلو ورا استفاده کنید تا اثری از آن نماند. اگر هم زگیل عمیق نباشد، هیچ جایی بر روی پوستتان نخواهد گذاشت. فقط یادتان باشد که رویه درمان و خشک کردن زگیل را به درستی طی کنید. نکته آخر اینکه این روش تنها در مورد زگیل‌های کوچک جواب می‌دهد و برای درمان زگیل‌های بزرگ باید به پزشک مراجعه کنید.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...