نسخه چاپی

اخراج زوج مسلمان از هواپیما توسط شركت آمریكایی

شركت هواپیمایی «دلتا» آمریكا یك زوج مسلمان را كه از پاریس قصد عزیمت به ایالت اوهایو آمریكا را داشتند از پرواز منع و از هواپیما پیاده كردند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو نشریه آمریکایی 'یو.اس. ای تودی' روز شنبه در تارنمای خود نوشت: زوج جوان مسلمان حاضر دراین پرواز به دنبال شکایت یکی از خدمه هواپیما به خلبان مبنی بر اینکه او با بودن این دو مسافر احساس ناراحتی می کند، توسط خدمه زمینی از هواپیما بیرون برده شدند.



بنابراین گزارش 'فیصل' و 'نازیا علی' (Faisal & Nazia Ali) زوج مسلمانی بودند که در مورخ 26 ژوئیه (پنجم مرداد ماه) از پاریس عازم شهر 'سینسیناتی' (Cincinnati) ایالت اوهایو بودند.



یو.اس.ای تودی گزارش داد یکی از مهمانداران به خلبان شکایت کرده که در بخش وی یک زن محجبه همراه با مردی که قصد پنهان کردن گوشی همراه خود داشته و کلمه 'الله' را از وی شنیده، احساس ناراحتی می کند و با پی گیری خلبان، خواستار خروج آنها از هواپیما می شود.



نازیا علی 34ساله در پی برملا شدن این ماجرا پنجشنبه گذشته در شهر سینسیناتی آمریکا و در دفتر 'شورای روابط اسلامی- آمریکایی' گفت که به همراه همسرش در هواپیما نشسته بودند که از آنها خواسته شد برای پاره ای سوالات وسایل خود را بردارند چرا که آنها قرار نیست با این پرواز به مقصد خود سفر کنند.



یو.اس.ای تودی گزارش داد فعالان مدافع مسلمانان در آمریکا در پی اخراج این زوج جوان مسلمان، شکایتی در زمینه نقض حقوق دینی علیه خطوط هوایی دلتا به وزارت حمل و نقل آمریکا ارسال کردند.



این گزارش حاکی است در پی ارسال این شکایت، شرکت هواپیمایی دلتا با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.



در بیانیه شرکت هواپیمایی دلتا آمده است: دلتا تبعیض قائل شدن به مسافران خود بر اساس سن، نژاد، ملیت، مذهب، جنسیت آنها را محکوم می کند؛ بعنوان یک شرکت هوایی جهانی که روزانه صدها هزار نفر را جابجا می کند، دلتا عمیقا پایبند به رفتار توام با احترام بامسافران خود است.



شرکت هواپیمایی دلتا در ادامه بیانیه خود افزود: دلتا به تحقیقات خود در مورد این ماجرا ادامه خواهد داد و هزینه کامل این پرواز را به این (دو) مسافر خود بازخواهد گرداند.



یو.اس.ای تودی گزارش داد: روابط اسلامی - آمریکایی (CAIR) در نامه خود خطاب به مقامات حمل و نقل آمریکا نوشت که تبعیض شرکت هواپیمایی دلتا در مورد این زوج مسلمان نقض قوانین فدرال آمریکا بوده و این شورا از وزارت حمل و نقل آمریکا خواست تا دستور العملی در مورد اخراج مسافران به دلایل امنیتی برای شرکت های هواپیمایی که مقر آنها در آمریکا است، تهیه کند.



شرکت هواپیمایی دلتا که در سال 1924 میلادی تاسیس شده است، در سال 2015میلادی روزانه بیش از پنج هزار پرواز به 334مقصد در 64کشور جهان در شش قاره جهان انجام داده است.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...