نسخه چاپی

صالح اسكندری در گفتگو با نما:

آغاز بررسی فعالیت‌ انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری/ معرفی نامزد حزبی یك پویش مدنی برای نوسازی نظام سیاسی است

عکس خبري -آغاز بررسي فعاليت‌ انتخاباتي نامزدهاي رياست‌جمهوري/ معرفي نامزد حزبي از طرف موتلفه اسلامي يک پويش مدني براي نوسازي نظام سياسي در ايران است

حزب موتلفه اسلامی بر اساس یكسری اصول و مجموعه ایی از اهداف بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و ایضا شوراهای اسلامی شهر و روستا كه در برنامه خود دارد به دنبال معرفی یك نامزد حزبی است. از منظر اهداف بلند مدت، معرفی نامزد حزبی از طرف موتلفه اسلامی یك پویش مدنی برای نوسازی نظام سیاسی در ایران است

دکتر صالح اسکندری، رئیس شورای انتخابات حزب موتلفه، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما در رابطه با شرکت مستقل حزب موتلفه اسلامي در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: انتخابات به عنوان مهمترین ركن مردم سالاری دینی در کشور ما محسوب مي شود و مجالی برای تمرین تحزب و بزنگاهی برای حضور موثر احزاب سیاسی است. اساسا اگر بخواهیم نظام سیاسی بعد از انقلاب شکوهمند در مسیر نوسازی و به سازی ساختارهای خودش قرار بگیرد،اين امر با فرد گرایی امکان پذیر نیست مگر اینکه احزاب قوی و تاثیر گذاری در کشور وجود داشته باشند و بتوانند تغییرات فرهنگ سیاسی در کشور را مدیریت کنند. ما امروز شاهد این هستیم که در فرهنگ سیاسی کشور ما جامعه از گزینش افراد در حال عبور به سمت گزینش احزاب هستند، و به تشکل ها و جمع ها گرایش پیدا کردند. در واقع مردم به جای اینکه یک فرد را برگزینند عقلانیت به آنها حکم می کند که یک جمع از نخبگان را انتخاب کنند و به جای اتکا به عقل فردی به خرد جمعی متکی شوند.
وي ادامه داد: تجربه ی اغلب مردم سالاری ها در دنیای امروز نشان داده است که تکیه بر احزاب و تکیه بر تشکل ها در پیشبرد امور و بهبود روندها و فرایندهای اداری یک کشور بسیار موثرتر است. در کشور ما احزاب به معنای غربی کلوپ قدرت نیستند، در کشور ما احزاب به تعبیر بزرگاني چون مرحوم شهید آیت الله دکتر بهشتی و همچنین مقام معظم رهبری ، یک کانال کشی فکری برای هدایت جامعه هستند. در واقع احزاب به جای دعوت به خود باید دعوت به خدا کنند و مردم را دعوت به هدایت کنند. طبیعتا اگر حزبی این کانال کشی فکری را به درستی انجام دهد و این دعوت را به درستی به انجام برساند مطمئنا مورد اقبال جامعه هم قرار خواهد گرفت و در ساختارهای قدرت حضور پیدا می کند.
اسکندری گفت: حزب موتلفه اسلامی بر اساس این مبانی که عرض کردم و بر اساس یکسری اصول و مجموعه ایی از اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و ایضا شوراهای اسلامی شهر و روستا که در برنامه خود دارد به دنبال معرفی یک نامزد حزبی است. از منظر اهداف بلند مدت، معرفی نامزد حزبی از طرف موتلفه اسلامی یک پویش مدنی برای نوسازی نظام سیاسی در ایران است، در واقع به منظور بهبود ساختارها و ساز و کارهای گزینش کارگزاران سیاسی و همچنین به منظور تحقق شایسته سالاری، حزب موتلفه اسلامی به دنبال این است که بتواند به سهم خود در مسیر نوسازی نظام قدمی بردارد.
کارشناس مسائل استراتژیک افزود: از منظر اهداف میان مدت موتلفه اسلامی به دنبال تقویت فرهنگ تحزب و ایضا تقویت حضور احزاب موثر در اداره کشور است، موتلفه اسلامی اعتقاد دارد که انتخابات به جای اینکه صحنه رقابت های احساسی و هیجانی باشد و نامزدهای این انتخابات با سرمایه گذاری روی نیمکره راست مغز مردم و با تهییج و تحریک آنها، از طریق تبلیغات و کانال های رسانه ایی و یا از طریق مناظرات تلوزیونی و غیره بخواهند اقدام به جمع آوری رای کنند، مردم را به سوی یک انتخابات عقلانی و برنامه محور حرکت دهند. به این جهت انتخابی که یک حزب با عقبه، با شناسنامه و دارای برنامه های دقیق انجام می دهد بهتر است مخصوصا حزبی که به طور دقیق راهکارها و برنامه های خود را معرفی می کند و از همه مهمتر در تمام استانها و اغلب شهرستان ها دارای دفاتر شعبات و حوزه های حزبی است تا مردم بتوانند با مراجعه به این مکان ها درخواست های خودشان را در خصوص مسائل جاری کشور مطرح کنند ومطالبات و انتظارات خودشان را به اشتراک بگذارند، در نهایت هم این حزب پاسخ گوی عملکرد دولت منتخب خودش است، پاسخ گو در قبال رفتاری که آن دولت انجام می دهد. اینگونه نیست که یک فردی 4 تا 8 سال کشور را تحت تسلط خودش داشته باشد و به عالی ترین اختیارات در یک بخش بی نظیر دسترسی داشته باشد اما پاسخ گوی مردم نباشد و بعد از 4 یا 8 سال هیچ گروه سیاسی پاسخ گوی عملکرد و برنامه های آن دولت هم نباشند. اما این اتفاق برای یک حزب نمی افتد مخصوصا حزبی که بیش از نیم قرن در کشور حضور دارد، این حزب در قبال عملکرد دولتی که معرفی می کند به مردم پاسخ گو می باشد.
رئیس شورای انتخابات حزب موتلفه گفت: و اما از منظر اهداف کوتاه مدت، حزب موتلفه به منظور گذار از دو قطبی های حاضر و تحریمی در انتخابات آتی، به دنبال معرفی یک نامزد شناسنامه دار برنامه دار و دارای گفتمان به مردم است. و به دنبال این است که قدرت انتخاب مردم را توسعه دهد و اجازه دهد که مردم با گزینه های دیگری هم روبرو باشند. به همین منظور در راستای این سه هدف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت پنج گام اساسی تا انتخابات آتی با توجه به توامانی انتخابات ریاست جمهوری و ایضا انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا طراحی شده که این 5 گام در دستور شورای انتخابات حزب قرار گرفته و مبتنی بر این پنج گام قطار انتخاباتی حزب به راه افتاده است و برای این ایستگاه های پنج گانه تامل لازم و کافی صورت می گیرد امیدواریم بر حسب تکلیفی شرعی و قانونی که بر عهده حزب است حزب موتلفه اسلامی بتواند در این امتحان بزرگ همچون گذشته سر بلند بیرون بیاید.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...