نسخه چاپی

بررسی اصلاحات قراردادهای نفتی در كمیسیون انرژی

رئیس كمیسیون انرژی مجلس با اشاره به درخواست متن اصلاح‌شده قراردادهای نفتی از دولت توسط این كمیسیون گفت: اگر اصلاحات دولت منطبق بر منافع ملی نباشد كمیسیون اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های کارشناسان و دلسوزان و نیز دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی که در دولت تصویب شده بود گفت: کمیسیون انرژی با تشکیل کمیته‌ای متشکل از افراد فنی، مجرب و صاحب‌نظر به بررسی دقیق IPC (قراردادهای جدید نفتی) پرداخت.

وی به بررسی مجدد این قراردادها در هیات دولت و انجام اصلاحاتی در آن اشاره کرد و اظهار داشت: کمیسیون انرژی متن اصلاح‌شده قراردادها را از دولت خواسته است تا دوباره آن را از ابعاد اقتصادی، فنی و امنیتی مورد بررسی قرار دهد.

حسنوند با تاکید براینکه کمیته تخصصی کمیسیون انرژی قراردادهای جدید نفتی را با نگاه به منافع ملی و تامین مصالح نظام بررسی می‌کند، گفت: کمیسیون انرژی ضمن استقبال از ورود فناوری‌های جدید در حوزه نفت و گاز به کشور در ضرورت منافع و مصالح ملی و کوتاه کردن دست بیگانگان از ذخایر کشور تاکید دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: اگر اصلاحات دولت در IPC مطابق با نظر رهبری و منافع ملی باشد کمیسیون انرژی از آن استقبال می‌کند اما اگر منطبق نباشد کمیسیون انرژی اقدامات قانونی خود را در این باره انجام خواهد داد چراکه خط قرمز ما منافع ملی است.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...