نسخه چاپی

تولید داروی جدید برای درمان آسم

قرص جدید پیپرانت، علائم آسم را از بین می برد، عملكرد ریه ها را بهبود می بخشد،‌ التهاب را كاهش می دهد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از نشریه لانست نوشت: محققان علوم پزشکی نخستین بار قرصی ساختند که قادر است علائم بیماری آسم را به سرعت کنترل کند.این قرص که فوی پیپرانت fevipiprant نام دارد علائم آسم را از بین می برد، عملکرد ریه ها را بهبود می بخشد،‌ التهاب را کاهش می دهد و مسیر راه های هوایی را ترمیم می کند.دکتر کریس برایتلینگ و همکارانش در دانشگاه لستر انگلیس می گویند این قرص، تغییری در مسیر درمان آسم است.

فوی پیپرانت قادر است سلول های ایمنی از نوع ائوزینوفیل را از حرکت به سوی دیواره های نایژک ها باز می دارد تا از تنگ شدن این راه های هوایی مانع شود.بر اساس مقاله محققان که در شماره اخیر نشریه لانست منتشر شد این قرص در مراحل آزمایشی، بر روی 61 بیمار آسمی با موفقیت آزمایش شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می دهد. علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریباً هر روز دارند. برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.

برخی از ورزشکاران حرفه ای مبتلا به آسم هستند و طی ورزش شدید کمی احساس تنگی نفس می کنند ، در حالی که برخی افراد حین ورزش معمولی دچار حمله شدید آسم شده و نیاز به درمان اورژانسی پیدا می کنند. به هر حال همه ی مبتلایان به آسم در این نکته مشترک هستند که مجاری هوایی در آنها به صورت غیر طبیعی متناوباً تنگ می شود. بیشترین موارد آسم در حوالی پنج سالگی تشخیص داده می شود به همین دلیل بیشتر افراد تصور می کنند که آسم بیماری کودکان است. اما احتمال کمی نیز وجود دارد که افراد در سنین مختلف دچار این بیماری شوند.

برخی مطالعات بیان می کنند که احتمالاً ابتلا به عفونتهای تنفسی در کودکی احتمال ابتلا به آسم را کاهش می دهد. به همین دلیل این بیماری در جوامع پیشرفته بیشتر از کشورهای در حال توسعه دیده می شود. هنوز مشخص نیست که چرا بیشتر کودکان مبتلا به آسم معمولاً در حوالی سنین بلوغ خوب می شوند و اگر بیماری در این سنین خوب نشود احتمالاً برای همیشه باقی خواهد ماند. اما شرایط بیماری را می توان به خوبی اداره کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...