نسخه چاپی

سرقت بیش از 100 خودرو با یك لپ‌تاپ!

دو جوان آمریكایی با هك كردن نرم‌افزار مشترك در خودروهای فیات-كرایسلر توانستند بیش از 100 خودرو این شركت را سرقت كنند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: این دو سارق سیستم امنیتی این خودروها را دستکاری کرده و با کلید الکترونیکی خود توانستند درب آن‌ها را باز کنند.

اتهام این دو جوان به نام‌های مایکل آرک 24 ساله و جسی زلایای 22 دوساله استفاده از یک نرم ‌افزار رایانه‌ای غیرقانونی برای سرقت بیش از 100 خودروی جیپ و دوج شرکت فیات-کرایسلر است. آنها از آسیب‌پذیری الکترونیکی این خودروها بهره برده اند.

آنها متهم هستند که از یک لپ‌تاپ برای برنامه‌ریزی مجدد سیستم امنیتی الکترونیکی خودروها استفاده کرده‌اند تا بتوانند با کلید خود آن‌ها را باز کنند. خودروهای دزدیده شده از یک نرم‌افزار مشترک برخوردارند که توسط تکنسین‌های خودرو و نمایندگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده روز افزون رایانه در خودروها، کسانی که از دانش و توانایی لازم برخوردار باشند، می‌توانند این سیستم‌ها را دستکاری کنند. اگرچه شرکت‌های خودروسازی در سال‌های اخیر بسیار تلاش کرده‌اند تا بتوانند محافظت لازم را ایجاد کنند، اما هکرها با انگیزه‌های متعدد همیشه راهی برای ورود پیدا می‌کنند.

شرکت فیات-کرایسلر، سازنده خودروهای جیپ و دوج به همراه پلیس در حال بررسی در مورد روشی هستند که سارقان به پایگاه داده رایانه‌ای کدها برای جایگزین کردن کلید دست پیدا کرده بودند.

۱۳۹۵/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...