نسخه چاپی

آغاز عملیات پاكسازی دو شهرك راهبردی «كنسبا» و «كبانی» در شمال استان لاذقیة

ارتش سوریه و نیروهای تكاور دریایی طی دو روز گذشته عملیات محدودی را با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در محدوده جنوب شهرك راهبردی «كنسبا» در جبل الاكراد (شمال شرق استان) آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در 48 ساعت گذشته، نیروهای سوری بخش هایی از مناطق جنوبی شهرک کنسبا از جمله روستاهای «شلف و طوبال» را آزاد کردند. شدت درگیری ها به قدری سنگین بوده که کنترل این مناطق در چندین مرحله دست به دست شده است.

از ظهر روز گذشته نیز عملیات نیروهای سوری به صورت جدی در دو محور برای پاکسازی دو شهرک راهبردی کنسبا و کبانی شروع شده است.

محور عملیات در شهرک کنسبا:

نیروهای سوری در محور کنسبا موفق شدند علاوه بر آزادسازی کامل دو روستای «شلف و طوبال» ، منطقه راهبردی«رویسة شمس» در محدوده جنوبی کنسبا را هم آزاد کنند.

با انجام این عملیات شهرک کنسبا از محور جنوب دوباره در تیررآس نیروهای سوری قرار گرفت. در درگیری های شبانه روز گذشته حداقل 110 تروریست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

محور عملیات در شهرک کبانی:

عملیات به صورت گسترده در مناطق جنوبی شهرک کبانی آغاز شده و نیروهای سوری توانستند تعدادی از ارتفاعات راهبردی را در جنوب شهرک پاکسازی کنند.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی ارتفاعات الزویقات، 1154 و 1112 در جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق شهرک کبانی نیز شروع شده و نیروهای سوری به نزدیکی این مناطق رسیده اند.

باید توجه داشت وجود این ارتفاعات انجام عملیات را بسیار دشوارتر می کند و نیروهای سوری باید برای رسیدن به این شهرک تمامی ارتفاعات را پاکسای کنند.

استقرار تک تیراندازها و شلیک موشک های تاو از سوی تروریست ها یکی از عوامل تاخیر در عملیات به شمار می آید.

به گزارش فارس، در حال حاضر تروریست ها حجم زیادی از نیرو و تسلیحات را از طریق شهرک «بداما» در جنوب استان ادلب به مناطق درگیری اعزام کرده اند.

حجم حملات جنگنده های روسی و هدف قرار گرفته شدن تروریست ها در این محور بی سابقه بود و تحرکات آنها فلج شده است.

دو شهرک راهبردی کبانی و کنسبا دروازه های وروی نیروهای سوری به استان ادلب به شمار می آیند. نیروهای سوری با آغاز عملیات سنگین در این محورها درصدد هستند تمرکز گروه تروریستی جیش الفتح را تحت تاثیر قرار دهند.

با درگیر شدن تروریست های جیش الفتح در این جبهه عملیاتی، آنها امکان اعزام نیروهای تازه نفس به جنوب شهر حلب را ندارند.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...