نسخه چاپی

بار مالی دیالیز ماهانه بیش از 6 میلیارد و 480 میلیون تومان

رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: بار هزینه های دیالیز بر سیستم درمان فارس ماهانه بیش از 6 میلیارد و 480 میلیون تومان است.

به گزارش نما؛ حدادي افزود: هر بيمار ماهانه 12 بار دياليز ميشود و با توجه به اينكه بيش از يك هزار و 800 دياليزي در استان تحت پوشش خدمات درماني هستند ماهانه بار زيادي را به حوزه درماني وارد مي كنند.
وي يادآور شد: به هزينه هاي سرسام آور كه با توجه به رايگان بودن دياليز به بخش درمان فارس وارد مي شود، عوارض چشمي و تحت تاثير قرارگرفتن زندگي اين افراد به دليل انجام 12 بار دياليز در ماه و هزينه هاي معنوي را نيز بايد اضافه كرد.
حدادي گفت: بيماريهاي قلبي- عروقي، فشارخون و ديابت عمدهترين دلايل از كار افتادن كليه است و اين مشكلات اگر كنترل نشود باعث نارسايي كليوي ميگردد. پيشگيري از پيشرفت اين بيماري ها مي تواند مسايل موجود را كنترل كند كه بيماري وارد فاز نارسايي كليوي نشود.
رئيس اداره امور بيماريهاي خاص دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: آمار بيماران دياليزي هشداردهنده است و به منظور پيشگيري از افزايش آن علاوه بر ورزش بايد با رعايت رژيم غذايي و پرهيز از مصرف فست فودها، مردم خود نيز نسبت به حفظ سلامت كليه ها حساس باشند.
افتتاح 30 بخش جديد دياليز در فارس
حدادي در ادامه از افتتاح بيش از 30 بخش جديد دياليز طي روزهاي آينده در فارس خبر داد و گفت: راه اندازي هر تخت دياليز بيش از 300 ميليون تومان هزينه نياز دارد و سعي ما توسعه مراكز مربوطه در سراسر استان است.
اين مقام مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه با اشاره به اهميت روش دياليز صفاقي، يادآور شد: در حال حاضر حدود 150 نفر به اين روش دياليز ميكنند و با توجه به مزيتهاي موجود، اين بيماران رضايت مطلوبي از اين روش
دارند.
حدادي گفت: در سطح فارس 7 مركز دياليز صفاقي وجود دارد به طوري كه 2 مورد در شيراز در درمانگاه امام رضا(ع) و درمانگاه انجمن بيماران كليوي فارس و 5 مركز در سطح شهرستانهاي نورآباد، كازرون، فيروزآباد، مرودشت و سروستان مستقر است به طوري كه امكانات مربوطه به صورت رايگان به درب منازل افراد ارسال مي شود.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...