نسخه چاپی

امیری

سندی كه نوبخت امضا كرد لایحه نیست، گزارشی از برنامه ششم است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد اصلاحیه لایحه برنامه ششم توضیح داد: آنچه به مجلس تقدیم شده لایحه نیست، بلكه نظر كارشناسی و اسناد پشتیبانی است كه حكم مشورتی برای نمایندگان مجلس دارد.

به گزارش نما حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بررسی مجدد لایحه اصلاحی بودجه ۹۵ در مجلس گفت: روزی این لایحه تقدیم مجلس شده بود توضیحات فنی و کارشناسی نماینده دولت در کمیسیون برنامه و بودجه کافی نبود، بنابراین بعضی از اعضای کمیسیون سوالاتی داشتند که البته دغدغه های آنان درست بود.

وی افزود: با توجه به توضیحاتی که کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برای اعضای کمیسیون دادند و با استفاده از ظرفیت های قانونی ظرفیت قانونی آیین نامه داخلی مجلس این پرونده مجددا در مجلس باز شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: اصلاح قانون در کمیسیون رد شده بود بنابراین ظرفیت های قانونی برای طرح مجدد وجود داشت.

وی همچنین با اشاره به لایحه برنامه ششم و در واکنش به این انتقاداتی که گفته شده است امضای رئیس جمهور را ندارد، گفت: دولت تدبیر و امید دولت قانونمداری است. رئیس جمهور خود حقوقدان است. لایحه حتما باید با امضای رئیس جمهور باشد.

امیری توضیح داد: قبلا لایحه برنامه ششم با امضای رئیس جمهور اعلام وصول شده و این لایحه ای که اخیرا به مجلس داده شده است، لایحه نیست، بلکه نظر کارشناسی و اسناد پشتیبانی است که حکم مشورتی برای نمایندگان مجلس دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تاکید کرد: این سندی که اخیرا به مجلس فرستاده شده به هیچ وجه لایحه نیست. در گذشته رایزنی هایی صورت گرفته بود و برخی از نمایندگان مجلس نظرات مشورتی خواسته بودند که دکتر نوبخت هم نامه ای که امضا کردند و گزارشی به مجلس دادند که صرفا جنبه مشورتی دارد. امیدواریم با حُسن ظن نمایندگان مجلس این هم در صحن رای بیاورد.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...