نسخه چاپی

اخراج یك زن مسلمان در آمریكا به خاطر حجاب

یك زن مسلمان در آمریكا به دلیل داشتن حجاب در محل كارش از كار اخراج شد.

به گزارش نما به نقل از آسیا: یک زن مسلمان در آمریکا به دلیل داشتن حجاب در محل کارش از کار اخراج شد.

این زن مسلمان به نام "نجف خان" به عنوان دستیار دندانپزشک در کلینیک دندان پزشکی فیراوکس در منطقه فیرفاکس کانتی استخدام شده بود. او به هنگام مصاحبه برای تصدی این شغل و همچنین در دو روز اول کاری خود حجاب نداشت. او پس از اخراج در مصاحبه با شبکه ان بی سی واشنگتن گفت: من واقعا از این اتفاق ناراحت هستم و روزی که این اتفاق افتاد بسیار نگران شدم.

این اتفاق بعد از آن افتاد که نجف خان در سومین روز کاری خود تصمیم گرفت حجاب به سر کند چرا که اطمینان پیدا کرده بود که در این شغل باقی خواهد ماند و به سبب اعتقاداتش حجاب به سر کرد.

نجف خان گفت: دکتر چاک جو، مالک کلینیک دندان پزشکی فیراوکس روزی که حجابم را دید گفت باید حجابم را بردارد و به من اخطار داد در صورت تداوم داشتن حجاب اخراجم خواهد کرد. هنگامی که من گفتم بر سر مذهبم کوتاه نمیایم او در را به روی من باز کرد و من نیز آنجا را ترک کردم.

چاک جو به رسانه‌ها گفته، ابراز آشکار مذهب نباید در محل کار او اتفاق بیافتد زیرا هدف او این است که بی طرفی مذهبی خود را حفظ کند و اگر کارمندانش بخواهند که کلاه بر سر بگذارند باید یک کلاه پزشکی و با انگیزه حفظ بهداشت باشد.

درهمین حال شورای روابط اسلامی امریکا در پاسخ به اخراج نجف خان اعلام کرد: هیچ کارمندی نباید بخاطر مذهبش یا انجام اعمال مذهبی اخراج شود. ما از کلینیک دندانپزشکی فیراوکس می‌خواهیم این کارمند زن مسلمان را به سر کار بازگردانده و طبق قانون به او مجوز معقول مذهبی را بدهد.

نجف خان گفت: او احتمالا پیشنهاد بازگشت به این کلینیک را رد خواهد کرد و نمی‌خواهد با افراد تنگ نظر کار کند.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...