نسخه چاپی

احوالات نامساعد پاكستان و آمریكا

پاكستان به اظهارات انتقادی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا مبنی بر اینكه اسلام آباد در هدف گرفتن تروریست‌ها گزینشی عمل می‌كند و افرادی را كه همسایگانش را تهدید می‌كنند، دنبال نمی‌كند، با عصبانیت واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پاکستان به اظهارات انتقادی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اسلام آباد در هدف گرفتن تروریست‌ها گزینشی عمل می‌کند و افرادی را که همسایگانش را تهدید می‌کنند، دنبال نمی‌کند، با عصبانیت واکنش نشان داد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانسی خبری در واشنگتن گفت: آمریکا صریحا به مقامات عالیرتبه دولت اسلام آّباد تاکید کرده که آن‌ها باید تمامی گروه‌های شبه نظامی از جمله افرادی را که به همسایگان پاکستان حمله می‌کنند، هدف قرار دهند و باید تمامی پناه‌گاه‌های امن را تعطیل کنند.

این در حالیاست که نفیس ذکریا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: این اظهارات مارک تونر "نابجا" بوده و به نگرانی‌های امنیتی پاکستان توجهی نکرده است.

وی افزود: ما به این اظهارات تونر که تعارض آمیز هستند واین حقیقت که پاکستان برای مقابله با تروریسم و بررسی مداوم نگرانی‌ها امنیت ملی اقدامات مشخص و لازمی را انجام داده توجه کرده‌ایم.

ذکریا در بیانیه‌ای گفت: پاکستان قربانی تروریسم بوده و بیش از هر کشور دیگری از این مساله رنج کشیده است.

وی افزود: در حال حاضر فاکتورهای دخیل در گسترش تروریسم در پاکستان و خسارت‌های جبران ناپذیر و وسیع که پاکستان متحمل آن شده از جمله کشته شدن 60 هزار بی‌گناه و خسارت چند میلیارد دلاری به اقتصاد کشور کاملا مشهود و آشکار هستند.

مارک تونر در اظهارات خود گفت: پاکستان به شدت گزینشی عمل می‌کند ما باید شاهد این مساله باشیم که پاکستان تمامی گروه‌ها حتی آن‌هایی که این کشور را به شخصه تهدید نمی‌کنند اما تهدیدی برای همسایگانش محسوب می‌شوند هدف قرار می‌دهد.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...