نسخه چاپی

محمد حسین رجبی دوانی در گفتگو با نما:

تأثیر انقلاب اسلامی در بیداری ملت های منطقه/ دشمن تلاش دارد سیستم دفاعی كشور را تضعیف كند

عکس خبري -تأثير انقلاب اسلامي در بيداري ملت هاي منطقه/ دشمن تلاش دارد سيستم دفاعي كشور را تضعيف كند

انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات نظام سلطه و استكبار جهانی را در هم ریخت، درست برخلاف روندی كه آنها برای اداره جهان و تقسیم دنیا بین خود لحاظ كرده بودند، انقلاب اسلامی ما موجب بیدار شدن امت های مسلمان و همچنین موجب بیداری ملل اهل ستم شد

محمد حسین رجبی دوانی در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني نما در خصوص اقتدار جمهوری اسلامی در بر هم زدن معادلات ابر قدرت های جهان گفت: آنچه مسلم است این است که انقلاب اسلامی ایران تمام معادلات نظام سلطه و استکبار جهانی را در هم ریخت، درست برخلاف روندی که آنها برای اداره جهان و تقسیم دنیا بین خود لحاظ کرده بودند، انقلاب اسلامی ما موجب بیدار شدن امت های مسلمان و همچنین موجب بیداری ملل اهل ستم شد و منافع نامشروع نظام سلطه را که در غارت دیگر کشورها یا از طریق سلطه غیر مستقیم از طریق عوامل بومی این مناطق روی آنها سلطه داشت را به شدت به چالش کشید. از همان آغاز آمریکا به عنوان نماد و سرکرده نظام پلید استکباری و سلطه طلب تلاش کرد تا برای این انقلاب با ایجاد زحمت ها و مشکلاتی از گسترش چنین موجی و عمیق شدن آن در ممالیک دیگر جلوگیری کند او با هر توطئه ودسیسه کثیفی که می توانست دست یازیدند تا به هدف ناپاک و شوم خود برسد اما هنوز بعد از تقریبا 40 سال ناکام مانده است.
او دامه داد: یکی از نقشه های آنان این بود که با تحریک قومیت های ایران و جدایی طلبی در آغاز انقلاب ایران را چند پاره کنند یا با ایجاد گروه های منحرف فاسد تروریستی و چپی یا به تعبیر حضرت امام (ره) "چپ های آمریکایی" و همچنین گروه های جانی سلطنت طلب به هدف خود برسند و بعد از چندی هم تصمیم گرفتند با همکاری با مدیریت سازمان جهنمی منافقین به این خواسته خود دست یابند و این نظام مقدس را از پای دربیاورند ولی به لطف الهی و با پایداری مردم و رهبری های حضرت امام رضوان الله تعالی علیه با همه این تلاش ها باز هم ناکام ماندند. مهمترین و اساسی ترین کاری را هم که در این سالها ترتیب دادند، تحمیل جنگ بود آن هم با تمام ارتجاع منطقه و با حمایت همه جانبه دو ابر قدرت شرق و غرب در پوشش صدام و رژیم بعثی عراق به ایران حمله ور شدند که الحمدالله در این توطئه پلید هم شکست نصیب آنها شد. لذا ما می بینم که آنها چون رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی را در پیشبرد اهداف خود و ناکام گذاشتن توطئه ها و دسیسه های دشمن در وحدت مردم، یکپارچگی کشور و تبعیت همه نهادها ارگان ها و جریانهای صالح و سالم از ولایت و رهبری دیدند با تلاش های عجیبی کردند راه به جایی نبردند در آخر برای از بین بردن این وحدت و به این نظر رسیده اند که اگر بتوانند وحدت ملی ما را تخریب کنند نظام مقدس ولایی ما متزلزل خواهد شد و آن موقع است که آنان به اهداف ناپاک خود خواهند رسید.
او اضافه کرد: یکی از این توطئه ها همین تفرقه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و درواقع اساس دفاعی کشور بود که خداروشکر با رهبری امام رضوان الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب حفظه الله تعالی و همینطور هوشمندی و هوشیاری فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این توطئه ها در هم کوبیده شده و ناموفق بوده است، متاسفانه این از سخن نابجا و غیر منطقی یک کارشناس که اخیرا در خبرها آمده که آن هم در برهه ایی از زمان یعنی در حال و هوای فتنه سال 88 ایراد شده بود، در راستای همان اهداف شوم انتشار یافت. این حرف اگرچه طبق گفته خود آن کارشناس تقطیعی از صحبت هایشان بوده؛ اما به هر صورت بهانه ایی را دست مخالفان و دشمنان داده که بتوانند با دامن زدن به این موضوع این وحدت را خطشه دار کنند. من اینجا جهت روشن شدن موضوع می خواهم عرض کنم که سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند نظام و ولایت در عرصه دفاع از کشور هستند که بدون هر یک از اینها نظام آن توانایی کافی برای مقابله با خطرات را نخواهد داشت. منتها باید در نظر داشت که نوع ماموریت سپاه و ارتش با وجود اشتراکاتی متفاوت است آن هم به این معنا که طبق قانون اساسی سپاه ماموریت های بیشتری نسبت به ارتش جمهوری اسلامی دارد و آن هم حفظ دستاوردهای انقلاب است که دفاع از کشور در برابر تهاجم دشمن است. فلذا مقایسه ارتش و سپاه آن هم در رابطه با تحولات داخلی مقایسه ایی غلط و نابجاست. نکته دیگر اینکه که سپاه و ارتش دارای وجه مشترکی باهم هستند و آن هم دفاع از کیان وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور امام زمان است، کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی بر همگان آشکار است و ارتش در دفاع از کشور در سالهای سخت دفاع مقدس نسبت به سپاه چیزی کم نگذاشته است. نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا و نیروی دریایی ارتش در دریا در این هشت سال دفاع مقدس تقریبا حرف اول را میزدند و نیروی زمینی ارتش هم پابه پای سپاه و بسیج حماسه های عظیمی را آفریده بود.
سردار رجبی دوانی با اشاره یه اینکه برخی از بنیان گذاران سپاه از ارتش برخاسته بودند گفت: بعضی بزرگان از ارتش به سپاه آمدند مثل شهید بزرگوار کلاهدوز و سردار سرلشکرو رحیم صفری که از ابتدای خدمت مایه مباهات بودند. لذا بحث تفکیک آنها و دوگانه خواندن این دو قدرت و به ظن باطل دشمن و با اختلاف افکندن میان اینها کار به جایی نخواهند برد. اگر چه این مسئله در داخل کشور مطرح شده و در سخنان سال 89 این کارشناسبوده اما چه لزومی داشته اکنون که در سال 95 هستیم دوباره پیش کشیده شود؟ آن هم با تقطیع از یک سخنرانی چند ساعته؟ مسلم است که این پخش کننده ها عوامل داخلی دشمنان ما هستند که در جهت تحقق اهداف دشمن عمل می کنند و من با اینکه سندی در دست ندارم اما یقین دارم که این کار همان کسانی است که در فتنه خائنانه سال 88 نقش داشتند، همان کسانی که دنبال حذف نظام الهی بودند و با آمریکا و اسرائیل و تبهکاران بین المللی و منطقه ایی برای محو ملت و نظام اینها دست در دست داشتند. حال امروز با مطرح کردن چنین مسئله ایی می خواهند هدف آمریکا و نظام سلطه را در ایجاد تفرقه آن هم در میان قدرت دفاعی کشور هدف قرار داده و نقشه های شوم خود راعملی کنند.
ایشان در آخر از مسئولان قضایی و انقلابی کشور خواست: به عنوان یک برادر کوچک و عضو کوچکی از این جامعه که دغدغه وحدت ملی را دارد، خواستارم که هر چه سریع ترمنتشر کنندگان این سخنرانی تقطیع شده را شناسایی، معرفی و مجازات کنند چرا که یقینا قصد خائنانه ایی در کار بوده و البته حال که همان کارشناس عذر خواهی رسمی خو را به سمع همه رسانده است من توقعم هم از مسئولان محترم ارتش این است که خویشتن داری و موقعیت سنجی بیشتری داشتنه باشند و بدون اینکه این مسلئل رسانه ایی شود از طرق دیگر به مقابله برخیزند و از کانال های دیگری این مراتب را پیگیری کنند. به هر صورت وقتی به جایگاه و شخصیت ارتش جسارت شده حق دارند که عکس العمل نشان دهند اما اینکه رسانه ایی شود و دیگران هم به عنوان شکایت ارتش این قضیه را مطرح کنند در حقیقت ناخواسته به این مسئله دامن زده می شود. انشاءالله که مسئولان محترم ارتش جمهوری اسلامی متوجه این مهم خواهند بود و این قضیه را همین جا برای ناکام کردن دشمن خواهند بست.


۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...