نسخه چاپی

اختصاصی نما

به مناسبت روز خبرنگار

عکس خبري -به مناسبت روز خبرنگار

در این روزگار با تمام گرفتاری هایی كه غرب و استكبار جهانی برای ایران ایجاد می كنند تا با استفاده از ابزار روز توجه مردم مخصوصا جوانان به خود جلب كنند تا بتوانند با تعریف دنیای رنگی و پوشالی آنها را به طرف خود بكشانند و طرز فكر و راه و رسم خودشان را سرلوحه زندگی ایرانیان و دنیای اسلام قرار دهند این وظیفه رسانه و خبرنگار است كه روشنگر و بازدارنده باشد و افق های واقعی و روشن را به مردم نشان دهد.


خبرنگار تنها نگارنده اخبار نیست، در عصری که ما زندگی می کنیم مخصوصا در ایران، خبرنگار رسالت روشنگری را هم بر دوش می کشد. ایران کشوری است که از زمان پایگیری انقلاب اسلامی دشمن ها بر سرش فرود آمدند و توطئه ها چیدند و جنگ ها برافروختند. کشوری است که دسته دسته جوانان پاکش را فدای خاک کرد تا ذره ایی از آن به چنگال ستمگران نیفتد. ایران امید تمام شیعیان جهان است، کشور بیداری اسلامی است و کشوری است که منتظر ظهور یگانه مهدی موعود است.
در این روزگار با تمام گرفتاری هایی که غرب و استکبار جهانی برای ایران ایجاد می کنند تا با استفاده از ابزار روز توجه مردم مخصوصا جوانان به خود جلب کنند تا بتوانند با تعریف دنیای رنگی و پوشالی آنها را به طرف خود بکشانند و طرز فکر و راه و رسم خودشان را سرلوحه زندگی ایرانیان و دنیای اسلام قرار دهند این وظیفه رسانه و خبرنگار است که روشنگر و بازدارنده باشد و افق های واقعی و روشن را به مردم نشان دهد.
رسانه های جهان به دست استکبار جهانی است و این رسانه هاغ سعی دارند علاوه بر ایران و ایرانی و ریشه اسلام و جمهوریت اسلامی را هم به ندرت از بین ببرند تا جایی که جوان امروز به راحتی بتواند حرف از نوع خوب حکومت آمریکایی یا حکومت های بورژوآزی و سرمایه داری بزند. در طی این سالها با تلاش های فراوان دنیای غرب و با جنک نرم این کشور ها توانسته اند به مقدار کم اعتماد یکسری از نردم را جلب کنند این تنها از فریب خودن مردم نشئت نمی گیرد بلکه از ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی در کشور خبر می دهد وقتی حمایت پشت خبرنگار و رسانه اسلامی کم باشد تبعاتی را هم قطعا در پی خواهد داشت. مقام معظم رهبری فرمودند: گزارشگرى و خبررسانى، يك حرفه‏ى باارزش است اما خبرگزاريهاى عمده دنيا، در دست صهيونيستها و سرمايه‏داران عمده است. باید به خبرگزاری های خودی بها داد.
البته علاوه بر اینها خبرنگار باید پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان باشد و خواسته های مردم را به گوش مسئولان برساند تا آنها بتوانند در جهت رشد جامعه حرکت کنند. اگر با اطلاع رسانی درست خواسته ها سریع تر به گوش مسئوانت برسد آنها قطعا سریع تر برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر تلاش خواهند کرد.
نکته قابل توجه اینکه خبرنگار باید شرافت قلم را هم از یاد نبرد و دروغ و تهمت و افطرا نزند. متاسفانه در دنیای امروز بسیاری برای هیجان یا پول بیشتر به مسائلی دامن می زنند که نه به نفع خود آنهاست و نه به نفع کشورشان و یا به مسائلی خیلی مهم نگاه هم نمی انمدازند و میخواهند حواث عموم را گرم مطلبی دیگر کنند اما این یک راهکار درست نیست. خبرنگار حتما باید از صدق خبر آگاه باشد و ابعاد پنهان و نهفته آن را آنالیز کرده و با جزئیات به مردم توضیحاتش را ارائه دهد و توانایی این را داشته باشد که اخبار را دسته بندی کرده و اهم آنها را اول به سمع و نظر مردم برساند تا این روند اطلاع رسانی صحیح و و روشنگری هر چه زیبا تر ادامه پیدا کرد و پیش رود. با بها دادن به خبر و خبرنگار میتوان هر چه زودتر به درهای باز روشنگری رسید و با همکاری یکدیگر در جهات تعالی کشور تلاش کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...