نسخه چاپی

جنایتی دیگر از ارتش صهیونیستی علیه زنان خود / یشیوا را بشناسید

عکس خبري -جنايتي ديگر از ارتش صهيونيستي عليه زنان خود / يشيوا را بشناسيد

خدمت زنان در ارتش در هیچ سطحی از ارتش قابل طرح برای بحث نیست حتی در سطح خاخام‌های ارتش.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، روزنامه هاآرتص طی مطلبی در مورد خدمت سربازی زنان به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل نوشت: «خدمت سربازی برای زنان از قدیم معمول نبوده است.»


روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص می‌نویسد: «رانتسکی در همایشی درباره مشکلات پیش‌ روی مشمولان سرباز زن اعلام کرده که معتقد است "خدمت اجباری زنان در ارتش از قدیم معمول نبوده است.»


این روزنامه ادامه داد: «البته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خیلی زود در مقابل صحبت‌های این خاخام یهودی واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای تکلیف همه را روشن کرد: «خدمت زنان در ارتش در هیچ سطحی از ارتش قابل طرح برای بحث نیست حتی در سطح خاخام‌های ارتش».


از سوی دیگر، «آویخای رانتسکی»، خاخام ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از ارتش این رژیم خواستار لغو خدمت اجباری زنان و دختران در رژیم صهیونیستی شده است.


این روزنامه افزود: «یکی از ویژگی‌های ارتش اسرائیل این است که برگه پایان دوره سربازان دختر اسرائیلی در اتاق فرماندهان، مُهر و امضاء می شود. این امضاء اما کمی متفاوت است؛ امضایی که از آن به عنوان یک «تجاوز نظامی» تعبیر می شود و یک دختر سرباز، ترخیص نمی شود مگر آنکه ....»


این روزنامه ادامه داد: «"یشیوا" جایی است که این روزها جوانان اسرائیلی برای فرار از ارتش اسرائیل به آن روی آورده‌اند. یشیواها مدارسی مذهبی هستند که جوانان با رفتن به آنجا و کسب معارف مذهبی از دوره سربازی معاف می‌شوند.»


یک سرباز اسرائیلی در همین مورد می‌گوید: «با وقت و عمر من در سربازی، بازی کردند؛ اگر به جای تفنگ، تورات دستم گرفته بودم، حداقل یک نقطه روشن در زندگی‌ام وجود داشت. اما حالا چه؟ من، مانده‌ام و دو فلسطینی که با گلوله من کشته شدند و در خواب و بیداری، مدام جلوی چشمانم هستند.»


یک سرباز دیگر اسرائیلی هم در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «مطالعه کتب دینی به بهانه‌ای برای فرار از مهمترین وظیفه ملی در اسرائیل تبدیل شده است.»

اما با این حال، اعتبار قانونی که معافیت سربازی اکثر اسرائیلی‌های یشیوا رفته را ممکن ساخته بود، یکم اوت به پایان رسید. حالا یافتن جایگزینی برای این قانون در حال حاضر به بزرگترین مشکل داخلی پیش روی دولت بنیامین نتانیاهو ( نخست وزیر اسرائیل) تبدیل شده و بعید است که به این زودی ها، راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.


لازم به ذکر است اختلاف بر سر چگونگی جذب حریدی ها (ارتش معنوی) و حتی شهروندان عرب اسرائیل به ارتش بود که باعث شد اخیرا حزب کادیما به رهبری شائول موفاز، از دولت ائتلافی خارج شود. انتظار می رود که مسئله خدمت سربازی یکی از مسائل محوری انتخابات سال آینده اسرائیل باشد. یهودیان سنت‌گرا می‌گویند مسئله خدمت سربازی آنها به ابزاری در دست سیاستمداران برای جذب رای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است.


به نظر می رسد که کسی در اسرائیل انتظار ندارد یشیوا رفته‌ها به این زودی‌ها، آموزشگاه های خود را ترک کنند و راهی پادگان ها شوند.


سربازان اسرائیلی این روزها دست نتانیاهو را در حنا گذاشته‌اند و بدجوری قوانین سربازی رفتن را، دور می زنند.

۱۳۹۱/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...