نسخه چاپی

جلالی: سند تحول نیاز به قانون‌گذاری دارد

رئیس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: سند تحول بنیادین در بخشهایی نیاز به قانونگذاری دارد كه در مركز پژوهش‌ها احصاء شده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، امروز در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: سند تحول بنیادین یکی از مطالبات بنیانگذار انقلاب و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آگاهی معلمان از این سند بسیار مهم است.

جلالی با بیان اینکه سند تحول در بخشهایی نیاز به قانونگذار دارد، گفت: بخشهایی از این سند ماهیت برنامه‌ریزی و بخشهایی نیاز به قانونگذاری دارد که این قسمتها را در مرکز پژوهشهای مجلس احصاء کرده‌ایم.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به مواردی که نیاز به قانونگذاری در سند تحول آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: تعیین سن افراد لازم‌التعلیم، طرح جامع نگهداشت منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، تأمین تنوع و تخصیص منابع مالی، بازنگری در تشکیل شوراهای آموزش و پرورش کشور، همکاری و مشارکت ملی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش تقویت نقش خانواده‌ها در آموزش و پرورش، اصلاح متوازن و اهداف آموزش و پرورش و احیای قانون معاونت پرورشی و تربیت بدنی از مواردی هستند که نیاز به قانونگذاری دارند.

وی با انتقاد از فشارهایی که مدارس به دانش‌آموزان وارد می‌کنند، اظهار کرد: دختر بنده در دوره پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند و من فکر می‌کنم با این حجم فشاری که مدارس به او وارد می‌کنند در دانشگاه چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؛ واقعا باید کار جدی انجام داد و با این حجم کاری که مدارس به بچه‌ها وارد می‌کنند برای فرزند خودم احساس خطر می‌کنم.

۱۳۹۵/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...